גוגל ידועה בשיטות המוזרות שלה לגיוס עובדים אבל זו עולה על כולן

חברות היי טק ידועות בשיטות המוזרות שלהן לגיוס עובדים חדשים. בכל שני וחמישי מתפרסמת כתבה על השאלות המוזרות שנשאלות בראיונות עבודה, אבל נראה כי מאחורי הבקשות המוזרות מכולן עומדת גוגל.

האנקדוטה הבאה מתוארת בספר “Googled: The End of the World As We Know It“, מקרה שנרשם ב-2002 כשהחברה היה צריכה לגייס עובד נוסף למחלקה המשפטית.

אליסה לי, בוגרת אוניברסיטת הרווארד זומנה לראיון עם סרגיי ברין, אחד ממייסדי גוגל, ועם מנהל המחלקה המשפטית דיוויד דרומונד. הרקע לראיון הייתה הדרישה החד משמעית של מייסדי גוגל ברין ולארי פייג’, כי אחד מהם או שניהם חייבים להיות נוכחים בכל ראיון עבודה. בשנת 2002 הנוהל הזה עדיין היה קיים.

ברין הידוע בהעדפתו לאנשים יצירתיים, חכמים ובעלי דמיון מפותח החליט לבחון את המועמדת הצעירה באופן יצירתי אף הוא: “אני צריך שתכיני לי חוזה למכירת נשמתי לשטן” כך אמר ללי. “אל תשקיעי בזה יותר מדי, הכיני ושלחי לנו”.

ניתנו לה 30 דקות לניסוח החוזה ומרוב לחץ היא שכחה לשאול מה ברין מבקש מהשטן בתמורה לנשמתו.

עורכת הדין ניסחה חוזה שמצא חן בעיני מנכ”ל גוגל, התקבלה לעבודה ועבדה בחברה במשך תשע שנים עד לשנת 2009. 

אגב, הדרישה הזו עמוסה במטאפורה ובאירוניה: בתחילת שנות ה-2000 המוטו הפורמלי של החברה, שאף הפך לסלוגן היה: “Don’t Be Evil”. 

דרך: Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן