כשמקדונלד’ס הציעה ללהקה לנגן בחינם באירוע שיווקי היא לא צפתה את עוצמת התגובה

למקדונלד’ס לא חסר כסף. על אף המשבר הנוכחי, רשת המזון המהיר מוערכת ב-90 מיליארד דולר, משלמת הון עתק למנהליה, מעלה קמפיינים שיווקיים שעולים לה מילוני דולרים – ועדיין, כשמגיע הזמן לשלם ל”אזרחים קטנים” היא מתנערת.

גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

פסטיבל המוזיקה והקולנוע SXSW עומד להפתח בקרוב באוסטין, טקסס. בין הפאנלים, ההקרנות וההופעות יתקיים גם אירוע של מקדונלדס. רשת הפאסט פוד פותחת במה, ומציעה ללהקות אינדי להופיע בפני הקהל הרעב (וכדאי שהוא יהיה רעב – האירוע כולל מנות מקדונלדס חינמיות לכל המגיעים, מה שוודאי יעזור לו למשוך קהל). אלא מה, מקדונלדס הגדולה לא הצליחה לגרד תקציב תשלום לאמנים, ולכן מבקשת מהלהקות להופיע בחינם.

בריאן הארדינג מלהקת Ex Cops, לא ממש התלהב מההצעה של מקדונלדס. זה מה שהוא כתב על העניין בפייסבוק: “נכון לשנת 2013, מקדונלדס הייתה שווה 90.3 מיליארד דולר. אני לא רוצה להכנס לסמנטיקות אינטרנט שאתם וודאי רגילים לראות בפיד הפייסבוק שלכם: כמו העניין הזה שלעובד מקדונלדס רגיל לוקחים ארבעה חודשים להרוויח את מה שהמנכ”ל מרוויח בשעה… אני הולך גם לחסוף לכם את התמונות המזוויעות של הדרך בה הם מתייחסים לבעלי חיים.

“במקום שישלמו לנו כאילו אנחנו אמנים אמיתיים, או סתם אנשים שנשכרים לבצע שירות, מקדונלדס מבטיחה לנו ש’יפרסמו אותנו במסכים ברחבי האירוע, וגם אולי יזכירו אותנו בעמוד הפייסבוק של הרשת.

לא מזמן הופענו באולם בברוקלים בשם Baby’s Alright. זה לא אולם מחתרתי, אבל זה בהחלט עסק עצמאי קטן. הבעלים שלו הם אנשים בגילנו… לא שאלתי את בילי או זק כמה הם מרוויחים כל חודש (זה היה יכול להיות מוזר), אבל אני מניח שהם לא מחפשים דירות יוקרה כרגע. ועדיין, כשהופענו אצלם הם שילמו לנו מחיר הוגן וסיפקו לנו משקאות ואוכל.

“…זו מציאות מפחידה ומגעילה שאף אחד לא רואה את הטבע האמיתי של תאגידים ואת הנסיונות הפאתטיים שלהם לשמור על רלוונטיות אצל ילידי דור המילניום. דוריטוס ספגו הרבה ביקורת שנה שעברה כי הביאו את ליידי גאגא להופיע, אבל אני לפחות הולך להניח שהם שילמו לה.

“אין לי ספק שהרבה להקות ייכנעו לניסיון העלוב הזה לקיים הופעת רוק, ואני מודע לכך שממש לא פשוט לזכות בחשיפה ב-2015. אבל גלגל בואתיוס הזה אמיתי, והוא ימשיך להתקיים אם אנחנו, כאמנים, נמשיך להגיד כן בשביל טעם ההצלחה. אפילו אם הוא מסריח כמו פילה דג של מקדונלדס”.

במקדונלד’ס לא ממש הכחישו או התנצלו על הכוונה שלהם לא לשלם לאמנים בפסטיבל. “אנחנו עוקבים אחרי הנהלים המקובלים גם אצל מותגים אחרים ומזמינים מוזיקאים מוכשרים ולא מוכרים להצטרף אלינו לפסטיבל SXSW. אנחנו מצפים להזדמנות להגיש לכולם אוכל ומשקאות טעימים באוסטין! #יוםחדשותאיטי”, כתבה מנהלת המדיה החברתית של מקדונלד’ס לכתבת Gawker שפרסמה את העניין

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן