האירוע שהתרחש בשבת שעברה קשה מכמה מובנים. ראשית, בשל הסכנה שנשקפה לחייהם של המעורבים בו. שנית, מאחר ואין די עדויות, וכל אחד מהצדדים טוען אחרת, קשה לדעת מי מהצדדים צודק.
הכל החל לאחר שרוכב האופניים גל ויץ פירסם בעמוד הפייסבוק שלו את הפוסט הבא. הוא מספר כי רכב יחד עם שני חברים כחלק מאימון אופניים על כביש 424 כשמאחוריהם הגיע הנהג י’.
על פי דיווח של צדוק יחזקאלי באתר Bikepanel, הנהג צפר להם מאחור, נכנס מלפניהם ובלם בפתאומיות. שניים מהחברים הצליחו לברוח בזמן, אך בשביל גל זה היה מאוחר מידי, והוא התרסק בכח אל תוך שמשת המכונית. “הייתי בהכרה כל הזמן (כאשר הוטחתי) דרך השמשה ולתוך האוטו. הצלחתי להשתחל החוצה”, כתב גל בדף הפייסבוק שלו בפוסט שזכה לאלפי שיתופים ולייקים. “חבריי ניגשים לנהג ושואלים מה הוא עושה?! הנהג יוצא החוצה באטרף ומתקדם בתוקפנות לעברם”.
החברים של גל שמו לב שי’ מתכוון לברוח ומיהרו לצלם את לוחית הרישוי שלו, בזמן שראו אותו נוסע משם במהירות. לאחר זמן מה הגיעו אמבולנס וכן המשטרה. “כואב לי הגוף ואני עדיין לא יודע מה הנזק אבל אני יודע שיצאתי מזה בנס”, ממשיך גל בפוסט המדובר בפייסבוק שלו. “תאונת דרכים זו לא הייתה כי זו לא “תאונה”. הוא רצה להראות לנו מי גבר ולמי הכביש שייך”.!
גל לאחר הפגיעה. צילום: צדוק יחזקאלי. דרך אתר Bikepnel
הסיפור של גל ויץ עורר הדים בקהילת רוכבי האופניים ומחוץ לה. רוכבים רבים העידו כי היו בסכנת חיים לאחר מפגש על הגביש עם י’ ונהגים אחרים.
למרבה המזל, גל שוחרר מבית החולים לאחר שבוע עם פציעות קלות בלבד. הוא סרב לוותר והגיש על “בריון הכבישים” תלונה במשטרה. במשטרה פתחו בחקירה, ונבדק האם הנהג אכן סיכן את חיי הרוכבים. בנוסף לתלונה במשטרה, גל גם הגיש תלונה במקום עבודתו של “בריון הכבישים”, חברת IBM.
בבית החולים. מתוך עמוד הפייסבוק של גל
י’ סיפר על הקושי האישי שלו מאז פורסמה הפרשה. “לא עשיתי שום דבר בכוונה”, הוא אומר, “אני נורא מצטער שגל נפגע אבל עשיתי מה שיכולתי שזה לא יקרה”. הוא אף ביקש להיפגש עם גל, אך נתקל בסירוב.
הרכב של י’. דרך אתר Bikepnel
י’, מנקודת מבטו, חש שכל הפרשה היא מסע הסתה נגדו. “היו אנשים שכתבו שאני מחבל. אפילו בעבודה הרגשתי אי נוחות וקלטתי את המבטים מסביב”, הוא אומר.
זהו לא מקרה קל, כאמור. קשה לדעת מי מהצדדים המעורבים צודקים. אולי זוהי דרכה של קהילת רוכבי האופניים לקחת את החוק לידיהם בכל הקשור לטיפול בנהגים, לאחר שהמשטרה לא עוזרת להם או עוזרת אך לא מספיק?
ואולי באמת מדובר בנהג או נהגים רבים שאינם מתחשבים ברוכבי האופניים בכבישים, אולי אף “עושים להם דווקא”?
תהיה האמת אשר תהיה, חשוב שכל הצדדים יהיו תמיד ערניים לסביבתם. החשוב מכל הוא שהנהגים יבחינו ברוכבי האופניים ויתחשבו בהם, וימנעו מלסכן את חייהם. כמו כן, חשוב שרוכבי האופניים ינקטו באמצעי בטיחות כדי להמנע מפציעות ופגיעות על הכביש. וכמובן, התיעוד הוא חשוב ביותר ויעזור בעת הצורך, ולא יזיק אם רשויות החוק יבצעו מידי פעם את עבודתם( בתור התחלה!).