השיר All About That Bass של מייגון טריינור היה להיט פופ גדול מאוד בכל העולם. חברת שזאם, שמפעילה את האפליקציה הפופולרית לזיהוי שירים, החליטה לתת את השיר הזה כדוגמה לדרך בה ניתן להשתמש בנתונים מהאפליקציה כדי לחזות הצלחות של שירים.
בעלון שהיא מחלקת בכנס הסלולר MWC הסבירה החברה כיצד משתמשי האפליקציה חזו את הפופולריות של השיר כבר בחודש ספטמבר, בעוד תחנות הרדיו גילו אותו רק בנובמבר.
ב”שזאם” מסבירים שכשאנשים שומעים שיר שנשמע להם טוב אבל הם לא מכירים, הם משתמשים באפליקציה כדי לזהות אותו. משם יכול מאוד להיות שהם ימשיכו ל-iTunes או חנות מוזיקה מקוונת אחרת כדי לרכוש לעצמם את השיר, כך שההצלחה בשזאם קשורה להצלחה במכירות. והרדיו? כנראה שבעולם המודרני הרדיו תמיד יילך אחרי העדר, וכבר תמו הימים בהם הייתה לו את היכולת לזהות טרנדים.
שזאם קורצת לתעשיית המוזיקה, ומזמינה את כולם לבדוק מה יהיו השירים הכי פופלריים של מחר באתר הרשמי שלה, שם היא מציגה מצעד שמציג את השירים המבוקשים ביותר באפליקציה.
דרך BI | תמונה דרך טוויטר