תחת הטוש: האם נשים באמת צריכות להתקלח בכל יום?

לא משנה מה נשים יעשו או לא, יהיה מי שיבהיר להן שהן טועות. לא מספיק שגורמים לנו לחוש זקנות כשאנחנו מציצות במגזינים ופרסומות ובוהות בדוגמנית בת עשרים מקדמת קרם אנטי אייג’ינג, לא מספיק שגורמים לנשים לחוש רע אם החליטו להיות אמא בגיל מאוחר או חלילה, לא להביא ילד לעולם, הפעם יש חברה שהחליטה לגרום לך להרגיש רע, מטונפת ואנטי חברתית אם העזת לא להתקלח מדי יום! את ההלם תיארה קייטי גסט כשנתקלה בדבריה של העומדת בראש מותג טיפוח.

 

החברה, “Flint + Flint”, המוכרת ערכות “חובה” לטיפוח העור מעוררת רגשות אשם בקרב נשים שלא נכנסות למקלחת כל 24 שעות. הם לא התכוונו לשטיפת ידיים או פנים אלא לעובדה שכל אשה צריכה להתקלח מדי יום, אחרת הזיקנה בפתח ושאר אסונות.

הסקר שהזמינה החברה מגלה כי ארבע נשים מתוך חמש לא התקלחו כל יום ושאחת משלוש הרשתה לעצמה לא להתקלח בשלושה ימים. מי הן הנשים הללו? שלא נדע. אולי הבחורות המגניבות מכל פסטיבל מוזיקה שווה על הפלנטה שישבו על הדשא עם ג’ינס קצר ומגפי גומי שנגעו בבוץ א-לה קייט מוס. 

גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

בעלת החברה, מקסין פלינט, “מזועזעת”, “לפספס מקלחת ביום זה לא בריא ולא חברתי”, היא דוהרת, בטח מתוך אמבטיה מלאה בבורות. “זה כל כך חשוב לנקות את הפנים ולמרוח לחות כדי למנוע תהליך הזדקנות”. ממש. המים לדעתה ישמר את עורנו כמו של נערה בת 18. נכון, לחות זה טוב אבל מה שיגרום להזדקנות העור זה בעיקר שמש, גנטיקה, סיגריות ואלכוהול. ומה לעשות, רופאים לא מצאו קשר בין לפספס מקלחת לזיקנה.

חשוב להקפיד על הגיינה, לשטוף ידיים נגד חיידקים אבל אין צורך בהכרח להתקלח מדי יום. “אנטי חברתי”? רוב האנשים לא ישימו לב אם בחורה לא התקלחה גם ארבעה ימים, בעידן של דיאורדורנטים, קרמים, בשמים ושאר פינוקים.

ה”רשות לסטנדרטים בפרסום” מעולם לא מצאה כי לקרמים סגולות רפואיות כפי שהתפייטה גברת פלינט. “מפרסמים לא אמורים להתייחס למניעה/דחייה של זיקנה בטרם עת באופן שאינו זמני”, קבעו שם.

כותבת המאמר המקורי, קייטי גסט, יצאה לבדוק עם רופא מומחה לגבי העסק. “אין הוכחות מוצדקות לגבי התדירות בה עלינו להתרחץ”, הבהיר, “לנקות את העור זה חשוב לבריאות העור ומניעת התפשטות של מחלות. סבונים מסירים לכלוך מהסביבה וגם מפשיטים את העור מהשמן החיוני בשכבה החיצונית”.

אל תחשבו על זה יותר מדי, האג’נדה ברורה ואינה חבוייה בבועות אמבטיה. חברת טיפוח היא בעלת אינטרנס אחד: למכור. ועל הדרך לתת לנשים להרגיש רע עם עצמן בדרך, מה שיבטיח שימוש חוזר. כשמנפנפנים לנשים שאם לא יתקלחו כל יום עורן יפגע ויזדקן אז ניתן רק לנחש כמה יעמדו בתור.

בקיצור, לא להאמין לכל מה שכותבים ותמיד מומלץ להבין מי אומר את הדברים ומה האינטרס שלו.

דרך I100

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן