במהלך השבוע הנוכחי גדשו כתבי טכנולוגיה רבים את ברצלונה, כדי להגיע ל-MWC, תערוכת הסלולר הגדולה בעולם. סמסונג כבר חשפה בתערוכה את ה-Galaxy S6 שלה, כמו גם HTC וחברות רבות נוספות שבחרו להציג שם את הדור הבא של המכשירים הסלולריים שלהן. ומה עם אפל? אפל, כהרגלה, משחקת במגרש שונה לגמרי.
תמונה: Cole R
האסטרטגיה השיווקית של אפל היא לא להשתתף בכנסי טכנולוגיה כלליים ובוודאי לא להציג שם מוצרים חדשים. כשאפל עושה השקה היא עושה אירוע פרטי למוזמנים בלבד, ולא מתיישרת אל מול לוח הזמנים של אף כנס. עם זאת, סמכו על אפל שהיא לא תיתן לסמסונג להנות מאור הזרקורים. בזמן שבכירי סמסונג הציגו על הבמה בברצלונה את המכשירים החדשים (והמרשימים!) שלהם – באפל השיקו קמפיין חדש כדי לפרסם את האייפון 6.
הדגש בקמפיין הפעם היא המצלמה, או יותר נכון התמונות שצילמו בה משתמשים רגילים לגמרי של האייפון. עובדי אפל עברו על רשתות חברתיות כדי לדוג תמונות מוצלחות במיוחד שצולמו באמצעות מצלמות האייפון 6, והעלו אותם לעמוד שמוקדש אך ורק לכך. בימים הקרובים חלק מהתמונות יודפסו בענק על שלטי חוצות בכל העולם.
“אנשים מצלמים תמונות וסרטוני וידאו מופלאים באייפון 6 שלהם כל יום. הנה חלק מהאהובים עלינו. טיילו בגלריה, למדו כמה טיפים ותראו מה אפשרי עם המצלמה הכי פופולרית בעולם”, נכתב בעמוד הקמפיין. ואז מגיעות התמונות. הנה טעימות:
ברוב המקרים קשה להאמין שמדובר בתמונות שצולמו במצלמה סלולרית ולא במצלמה מקצועית, אך צריך לזכור שבצילום המצלמה בכלל לא משנה. מה שמשנה זה מי שעומד מאחוריה – ובמקרה הזה, אייפון או לא אייפון, עמדו אנשים עם עין מצויינת.
רוב הסיכויים שאותם צלמים היו מגיעים לתוצאות זהות (או לפחות קרובות) גם במצלמות סלולריות אחרות, אך אפל לא רוצה לתת לעובדה הזו לבלבל אותנו. החברה הזו תמיד מנסה לקשר בין המוצרים שלה לבין היצירתיות והכשרון של הצרכנים שבוחרים להשתמש בזה – והנה היא עשתה זאת שוב.
כדאי מאוד לבקר בגלריה המלאה, שכוללת גם טיפים שמסבירים איך לצלם תמונות כאלה עם המכשירים שלכם, ומראים באילו אפליקציות השתמשו הצלמים בשביל להפיק את התמונות.