איך תיכוניסטים מתל אביב גייסו יותר מ-300,000 שקל לפתרון מבריק למשבר התזונה באפריקה

מצוקת הרעב באפריקה הפכה לשם נרדף לבעיה שאין לה פתרון, עניין לחולמים מנותקים מהמציאות שבקושי יודעים לדאוג לעצמם. כמה תלמידים מגימנסיה “הרצליה” שלא מוכנים לתת לציניות הזו לקצץ להם את הכנפיים הגו פתרון מבריק שעשוי לפתור את בעיית הרעב באפריקה. 

“יש די מזון בעולם אבל הוא לא מגיע לכולם”, הם כותבים בדף הקמפיין שפתחו בהדסטארט, “בכל יום מתים ילדים מתת תזונה וממחלות הנובעות ממנה, ומיליונים נוספים אינם ממצים את היכולות שלהם כיוון שאינם מקבלים את התזונה המינימלית לה הם זקוקים. כולנו תלמידות ותלמידים, כולנו מתנדבים, כולנו מאמינים שיש לנו אחריות כלפי כל בני האדם וכולנו מאמינים שבכוחנו לחולל שינוי”.

הפתרון שלהם מתבסס על ספירולינה, אצה חד תאית שמשמשת בעיקר כמזון-על או מולטי ויטמין טבעי. היא עשירה בכמויות של חומצות האמינו, ויטמינים, מאקרו ומיקרו אלמנטים ולמעשה מדובר במזון העשיר ביותר בטבע. ארגון המזון העולמי וארגון הבריאות העולמי הכריזו שהספירולינה היא הפתרון המיידי לתת התזונה. הבעיה היא שעלויות הגידול וההפקה עדיין גבוהות ולכן הספירולינה אינה בהישג ידם של האנשים שזקוקים לה באמת. 

התלמידים פיתחו בהתנדבות שיטת גידול פשוטה וזולה של ספירולינה והפיצו אותה לילדים בבתי ספר בארץ, בדרום אפריקה וברואנדה שהפכו שותפים לפרויקט. התלמידים יזמו את קמפיין המימון על מנת לסייע להם להמשיך להפיץ את הידע שרכשו לתלמידים אחרים, ואלו מצדם יספקו ספירולינה לעצמם ולקהילות שלהם, ויעבירו הלאה את הידע שרכשו – לתלמידים אחרים. “ביחד ניצור שרשרת בתי ספר עולמית ונהפוך לקהילה בינלאומית אשר תגיע לכל אדם הסובל מתת-תזונה. אנו מאמינים כי השינוי הזה יגיע דרך הילדים ובתי ספר, מלמטה, אל המשפחות, ואל הקהילה”, הם כותבים.

בחודש הבא יגיעו אל הגימנסיה 12 תלמידות ותלמידים מדרום סודן. הם ישהו עם התלמידים חמישה שבועות ובזמן הזה ילמדו אותם את השיטה כדי שהם יחזרו לארצם ויפיצו אותה. לדבריהם, בתי ספר באתיופיה, באוגנדה ובמקסיקו יצרו איתם קשר והם מעוניינים להצטרף לפרויקט. הם רוצים להקים בריכת גידול ספירולינה כדי להעמיק את המחקר שלנו ובהמשך כדי לשווק את התוצרת ולהפוך לעצמאיים.

נכון לרגע זה גייסו התלמידים 91% מהסכום הדרוש להם, סכום מרשים של כ-320,000 שקל, אך דרושים להם 350,000 שקל כדי להגיע ליעד, כאשר יממה נותרו לסיום הקמפיין. הם ישמחו לקבל כל תמיכה.

לתמיכה בקמפיין בהדסטארט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן