בטקס האוסקר של 2015 לא היה שום חדש תחת הנצנצנים. שחקניות שהתייצבו לטקס היוקרתי של השנה דקלמו כמו גדולות שורות שלא יעזו לשכוח: מה הן לובשות ומאיפה התכשיטים. מפגן האופנה והסטייל באירוע כל כך דומיננטי עד כי השחקניות לא נשאלות שום שאלה נוספת מעבר לבגדים. בני הזוג שלהן עומדים בצד כמו אקססוריז כאשר המגישה סורקת אותן מכף רגל עד ראש.
עד הטקס האחרון הוצבה בטקס תיבה קטנה שנודעה לשמצה, ה-“mani-cam”, מצלמה לתוכה נאלצו הכוכבות להכניס את ידיהן כדי שהעולם יתמוגג מהמניקור ופדיקור ומהתכשיטים של הסטארית. בעקבות ביקורת ולאחר שכוכבות גדולות כמו ג’ניפר אניסטון או ג’וליאן מור סירבו לשתף פעולה עם השטות הזו הוחלט השנה להעלים את ה”מני קאם”. התיבה הפכה לסמל לאי שיוויון בשטיח האדום ונשים חזקות ודעתניות החליטו שזה די מבזה אותן.
לקראת טקס האוסקר אמש צפה מחדש עצומה שראשיתה בפברואר, 2014, שיזמו פעילות “פרויקט הייצוג” (representation project) הקוראות לשיוויון על גבי השטיח האדום ובאמת הגיע הזמן.
askhermore# הם מבקשים. הפנייה היא לכתבים על מנת שישאלו את הכוכבת ההוליוודיות שאלות על המשחק שלה ולא עוד: “איך הרזית כל כך הרבה?”. אין זה סוד שבשנים האחרונות נראה שאת כולם פחות מעניין טיב המשחק או השנינות של כוכבת זו או אחרת בטקס וההתמקדות היא באיך היא נראית כאשר מהגבר לא מצופה לדבר מעבר לטוקסידו.
אמה סטון, אהובת השטיח האדום. מתמקדים במה שהיא לובשת ולא במה היא משחקת
נשים עוברות טיפולי עשרת אלפים, בוטוקסים, מתיחות, קרמים ואינספור התלבטויות בנוגע לשמלה שתגרום לכולם להתפעל ממנה. אסור להן לשכוח מי עיצב להן כי זה עלול לעלות להן לא מעט כסף. התעשיה הזו המגלגלת מיליונים מתחת לשטיח. הנוכחות של מעצב זה או אחר באירוע, דרך הכוכבות הללו, בונה להם קריירה. היחסים הדדיים ומדובר ביחסי הציבור הטובים ביותר שיוכלו לקבל כל השנה.
במסגרת החוזים שנרקמים מאחורי הקלעים הכוכבת מחוייבת לקדם את המותג אותו היא מקדמת על השטיח ולפעמים ברשתות החברתיות. מדובר בהסכם של win win ששווה הון עבור השחקנית והחברה. על כן, הכוכבות הן הדוגמניות של האירוע. מטרתן להיראות יפות ולחייך. להיות נעימות ולתת לכל העולם לדרג את שמלתן למחרת. ההחלטה מה לשים על עצמך יכולה לבנות קריירה או להרוס. לעיתים יותר מאשר זכייה או הפסד בפסלון הנכסף.
הנשים שזוכות לסיקור חיובי בזכות לבושן מופיעות בכל רשימה של “המתלבשות הטובות” בכל העולם וזה מתורגם לחוזי קוסמטיקה ואופנה ולהכרה עולמית נוספת. מי שהצליחה להיחקק עם שמלתה תהדהד עוד שנים בתודעת אנשים, תהפוך לאייקון סטייל, תוזמן לאינספור אירועים ותיכלל ברשימה המוזמנות לכל אירוע נחשב. תפקיד בא ותפקיד הולך אבל סטייל טוב הוא נצחי.
אמנם, לא יפסיקו לשאול אותן מה הן לובשות אבל יהיה נחמד אם ימצאו דרך להרחיב מבעד לבגדים או לפחות לשאול שאלה שיוויונית יותר:
אז מי היו המתלבשים הכי טובים בטקס האוסקר של 2015?