עיצוב גרפי טיפים מנצחים
כיום להיות גרפיקאים או חלק מקהילת התקשורת חזותית ואינטראקטיבי צריך לעבור לימודים מקצועיים בתחום העיצוב גרפי, אם הגעתם למאמר זה בטעות תוכלו לקבל טיפים שרק מעצבים תקשורת חזותית יכולים להבין. כיום עם המהפכה של עולם רשתות החברתיות והשיווק לעסקים גם במדיות כאלה הדרישה למעצבי תקשורת חזותית ואינטראקטיבית נעשה מאוד חם ונוצר מחסור מאוד גדול בתחום זה, המחסור נוצר מחוסר בכוח אדם שיכול לספק ללקוחות את כל הדרישות במקום אחד שכוללים כיסוי הפרסום במדיות החברתיות והאינטרנט פלוס עולם הדפוס.
מיתוג מהו
הסבר קצר על המונח מיתוג וגרפיקה לעיצוב חזותית, מיתוג הוא תהליך בניית התדמית העסקית של מותג או מוצר מסוים לדוגמה אם אתם לוקחים את הנושא לצעד אחד אחר בחיים זה יצירת הרושם הראשוני שמקבלים אנשים על נושא מסוים או על בני אדם, בדיוק כמו דייט חברתי בשניות הראשונות נוצר רושם כלשהו על בני אדם ומשם השמיים הם הגבול, אותו דבר בתהליכי מיתוג ברגע שנפגשים עם תהליכי העיצוב הגרפי או עיצוב הפנים של מקום או מוצר נוצר רושם ראשוני על המקום או הרעיון ובעצם זה נקרא איך החברה או הרעיון מיתג את עצמו.
שמירה על קווים נקיים
עם כל השינויים בחוויית משתמש כגון UX UI הבינו חברות העיצוב ובניית אתרים לאינטרנט שכדי לתפוס מיתוג יותר טוב בקרב הקהילה שאליה משווקים כדאי לשמור על פשטות גבוהה יותר לעומת העבר שהעמיסו מאוד בתהליכי המיתוג כדי לתת לאנשים לחשוב קצת יותר, בעולם הזה הכל חייב להיות פשוט קצר והכי חשוב קולע, תהליכי בחירת הצבעים לתהליכי המיתוג בעיצוב גרפי חייבים להיות על פי תורות שונות כגון השפעת הצבעים ושימוש בפסיכולוגיה אנושית. לא תוכלו לבחור צבע על פי דעתכם, לכל צבע יש משמעות וכל צבע ישפיע על בנאדם בצורה כזאת או אחרת, חשוב מאוד לדעת לקשר נכון בין בצבעים בתהליכי מיתוג ועיצוב גרפי, לדוגמה למה אסור להשתמש בצבע הכחול למוצרים מסוימים וכדאי יותר להשתמש בצבע האדום וכולי.
שימוש בצבעי פנטון ללוגו דוגמה אחת מבין מאות
כיום גורל העסק יהיה לרוב על פי תהליכי המיתוג בעיצוב גרפי שהמעצבים או מעצבי הפנים בחרו לעשות, ללא מיתוג נכון עסק יכול ליפול ולאו דווקא יחייב עם ביצע שיווק אגרסיבי אכן יצליח, לעתים שיווק ומיתוג לא הולכים יחד אם זה לא נעשה על פי חוקים וכללים נכונים, ניקח לדוגמה שימוש בצבעי פנטון לעומת שימוש בצבעי פרוצס הנקראים צבעי CMYK בעולם הפרסום, בחירת צבעים על פי קטלוג מסוים יבטיח איכות הדפסה יותר גבוהה לעומת צבעים הנבחרים בצורה אקראית של צבעי פרוצס, בתקופת לימודי עיצוב לקבלה תעודה מקצועית של מעצבים גרפיים הם נחשפים לאין ספור תהליכי מיתוג וגם לתהליכים לא נכונים שנעשו לא בצורה חכמה, כיום הרבה עסקים מבינים את נושא זה וחלקם מבצעים מיתוג מחדש הנקרא בשפה המקצועית רה דיזיין, הרה דיזיין יבטיח לעסק עיצוב מחדש עם שימוש בכלים נכונים כדי להעביר את התקשורת החזותית בצורה יותר נכונה להקהל היעד.
לעבוד עם חוקי תורת הצבעים והמשמעויות
אחת הבעיות בנפילת תהליכי מיתוג הוא בחירה לא נכונה של צבעים ושימוש באלמנטים לא נכונים כדי להעביר מסרים, חברות מבינות היום את ההשפעה של המדיה לדוגמה ולכם בוחרות את הצבעים שלהם לרוב איפה שהם יודעים שהוא הולך להיות הכי הרבה לדוגמה אם תבחרו בתהליכי שיווק של פייסבוק או גוגל לדוגמה אכן תצטרכו לבחור צבעים נכונים שישתלבו בצורה נכונה יותר עם הפלטפורמות שהלוגו שלכם יהיה שם, לפעמים שיווק אגרסיבי עם בחירת צבעים לא נכונה יעשה את הפעולה ההופכית ולא יביא לכם את הרעיון שכיוונתם אליו מלכתחילה לכן חשוב מאוד לקרוא את תורת הצבעים והמשמעויות ולראות כיצד אתם תופסים את הקהל שלכם מכל פינה ואכן מעבירים לו את הרעיון בצורה הכי נכונה שיכולה להיות עם שילוב המסרים שלכם ותוך שמירת חוקי הקומפוזיציה בצורה נכונה, טיפ מאוד חשוב לכל המעצבים הגרפיים שמירה על חוק העומס בגרפיקה – לא צריכים תמיד להראות שאתם יודעים לבצע אפקטים בתוכנות עיצוב בהצלחה!
באדיבות מכללת סולו לימודים מעצבים גרפיים כותב המאמר – חנוך סולומוביץ