גם לתחום האפליקציות, בין התעשיות הצעירות, יש צדדים פחות נעימים. תמונה שהועלתה לרשת החברתית Weibo חושפת מה שנראה כמו עבודת כפיים מתסכלת, שכל תכליתה היא ביצוע מניפולציות דירוג באפסטור של אפל.
האישה הסינית בתמונה יושבת מול שולחן, עליו מונחים עשרות מכשירי אייפון. היא לבושה בבגדים חמים, יד אחת שלה נמצאת בתוך כרית חימום, והיא עוברת מכשיר מכשיר כדי לבצע… משהו. לא ברור מה. אם אכן מדובר במניפולציות דירוג, יכול להיות שהיא פשוט מסירה ומתקינה אפליקציות מסויימות כדי להעלות את הדירוג שלהן במדד “האפליקציות המורדות ביותר”, או שלחלופין היא מבצעת דירוגים גבוהים לאפליקציות כדי לשפר את הסיכויים שלהן במדדים אחרים.
מה שלא יהיה – זה נראה לא נעים. קשה גם להאמין שלעבודה הסיזיפית הזאת מתלווה תלוש משכורת גבוה במיוחד. סוג של עבודת כפיים בעידן מסכי המגע.
מניפולציות דירוג הן עניין די ידוע בחנויות האפליקציות השונות, הן של אפל והן של גוגל. החברות הגדולות מנסות להיאבק בתופעה כדי לשמור על האמינות שלהן, אך מבצעי המניפולציות מוצאים תמיד דרכים חדשות ומתוחכמות כדי לעבוד על מנועי הדירוג ולהביא את האפליקציות שלהן לטופ של הטבלאות, בדרך כלל תמורת תשלום נאה. כך למשל, אחד מהשירותים האלה מציע לקדם אפליקצית לאחד מ-10 המקומות הראשונים בטבלה של אפל למשך שבוע שלם תמורת 65,000 דולר.
מאחורי הכסף הזה עומדים כנראה מחסנים מלאים בעמדות כאלה, ועובדים שמקבלים שכר נמוך בשביל ללחוץ כל היום על כפתורים במסכי מגע. מסתבר שכל פעם שנוצרת כלכלה חדשה סביב מוצר חדש ולוהט מגיעים אלה שיודעים לנצל אותו כדי לעשות כסף. זה קרה עם משחקים המוניים במחשב ו”כורי זהב” שבילו ימים כלילות באיסוף כסף ווירטואלי כדי למכור אותו מאוחר יותר תמורת כסף אמיתי, וזה קורה גם עכשיו עם תעשיית האפליקציות והמדרגים האנונימיים.
דרך Business Insider