מתי חברות אופנה גדולות ילמדו להפגין קצת טקט אופנתי בחיים? טרם נרגענו מ”זארה” והטלאי הצהוב בחולצת השריף שלה והנה, חברת “אורבן אווטפיטרס”, החליטה להחזיר את הלקוחות לימי השואה מתוך שאיפה שאולי אלה יזדהו עם האסירים הגייז במחנות הריכוז הנאציים.
אין זו הפעם הראשונה שהחברה נקלעה לפרשה מציתה. ב-2012 החברה מכרה חולצה עם כוכב בצורת טלאי וחטפה ריקושטים. אמנם הסירו את החולצות אז אבל נראה שבחברה הזו יש חיבה יתרה לנאצים כי הפעם, כפי שעיניכם רואות, מדובר בבגד אפור-לבן עם פסים ומשולש ורוד אשר אפיין את לבושם של האסירים הגייז, על מנת לבדל אותם מהשאר. בטח לא בשורה טרנדית ושיקית.
ארגון הליגה נגד השמצה (ADL) דרש שיורידו את הפריטים הללו ומהר בטענה שמדובר בעידוד אנטישמיות ומפגן של טעם רע. לא ברור מה נסגר שם אבל נראה שלא יזיק להעביר את אנשי הקריאטיב של החברה שיעור בהיסטוריה.
המשולש הוורוד מייצג כעת את התנועה הבינלאומית לזכויות ההומוסקואלית ומכאן שבאמת לא קשה להבין את הכעס סביב פרשת הבגד ואינספור הציוצים הזועמים. “במודע או לא, הבגד הזה עם פסים אפור-לבן ומשולש ורוד פוגעני”, טען המנהל הלאומי של הארגון וניצול השואה אברהם פוקסמן, “ולא אמור לחדור לשוק המיינסטרים של התרבות הפופולרית”.
פוקסמן דרש מהחברה שיורידו את הביזיון הזה מהמדפים ומהאתר שלהם אונליין. נכון, אומרים שאין פרסום רע אבל נראה לי שמצאנו דוגמא שכן.
דרך Business Insider