ל”נטפליקס” יש חדשות טובות לישראלים

ישראלים שמשתמשים בשירות הווידאו בסטרימינג “נטפליקס” נחרדו לקרוא החודש דיווח לפיו החברה האמריקנית תתחיל לחסום חיבורים פיראטיים של משתמשים מחוץ לארצות הברית.

שירות “נטפליקס” אמנם לא זמין רשמית לגולשים מישראל, אך לא מעט גיקים ישראלים עוקפים את המגבלות האיזוריות האלה בקלות ונהנים מהשירות (בתשלום) גם מישראל. לשם כך, צריך רק להירשם לשירות שמאפשר “להתחזות” לגולשים מארצות הברית (יש מלא כאלה, חלקם אפילו בחינם) והשירות יפתח גם בפניכם. 

אנחנו חייבים בעולם גלובלי אך מערכת זכויות היוצרים הקיימת לא התקדמה עדיין מהתפישה הלוקאלית. מי שרואה את עצמו אזרח העולם קורא תגר על גטאות טכנולוגיים כאלה בעזרת מעקפים פשוטים. זה לפחות היה הסטטוס קוו עד עכשיו אך על פי דיווח מוקדם יותר החודש, נטפליקס החלה לטפל בפיראטים של VPN, שעוקפים את ההגבלות האיזוריות על השירות.

הנימוק לניתוק: העקיפה פוגעת בספקי התוכן של נטפליקס, בעלי הזכויות על הסרטים והטלוויזיה ההוליוודיים המוזרמים בשירות. הם מתפרנסים על ידי מכירת זכויות שידור והפצה לגופים שונים מעבר לים (ביניהם גם HOT ו-yes אצלנו בארץ), וברגע שאנשים ממדינה מסוימת מתחברים בצורה עקיפה לנטפליקס הם מורידים מהערך של זכויות ההפצה האלה (ובעקיפין תורמים להמשך תהליך ההתנתקות מ”הוט” ו-yes למשל). 

אלא שמתברר כי הדיווח לא נכון ומשתמשי נטפליקס מחוץ לארצות הברית יכולים להיות רגועים. דובר השירות, יוריס אברס, הכחיש בפנינו את הדיווח. והנה השאלה והתשובה המלאות:

לאחרונה פורסמו דיווחים על כך שנטפליקס החלה לנתק משתמשים שעקפו את החסימה הגיאוגרפית. אנחנו יודעים יודעים שיש לכם קהל מישראל. האם תוכלו להכחיש או לאשר את הדיווח?

“מכחישים”.

בעניין מסקרן אחר, מתי נוכל לראות את “נטפליקס” גם בישראל, התגובה שהתקבלה: “אנחנו שואפים להיות רשת טלוויזיה אינטרנטית גלובלית, אך עדיין לא הכרזנו על תוכניות ספציפיות לגבי ישראל”. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן