אלה כותרות העיתונים בעולם בעקבות פיגוע הטרור של האיסלאם הקיצוני בפריז

בעקבות פיגוע הטרור אתמול במערכת השבועון הסאטירי “שארלי הבדו” בפריז נערכו בכל העולם מפגני הזדהות עם הנרצחים ובעד חופש הביטוי.

10 עיתונאים ושני שוטרים נרצחו כאשר שני חמושים התפרצו למערכת המגזין ביום רביעי במהלך ישיבת מערכת. בין הנרצחים העורך הראשי, סטפן שרבונייה, שפירסם לאורך השנים קריקטורות מעוררות מחלוקת של הנביא מוחמד. על פי חלק מהאמונות הרווחות באיסלאם, את תמונתו של הנביא מוחמד אסור להמחיש באמצעים ויזואלים.

עדי שמיעה אמרו כי היורים צעקו בשמו של שרבונייה לפני שירו בו והוסיפו כי הם נקמו את נקמתו של הנביא מוחמד בצרפתית וקריאת “אללה הוא אכבר”. משטרת צרפת פתחה אתמול מצוד אחרי החשודים, שני אחים בשם סעיד ושריף קוואשי, בני 34 ו-32, לאחר שתעודת זיהוי של אחד מהם נמצאה ברכב המילוט. חשוד נוסף, חמיר מורד בן 18 מהעיר ריינס, הסגיר עצמו למשטרה לאחר שראה את שמו בהקשר לפיגוע במדיה החברתית. על פי חבריו, בזמן הירי הוא שהה בבית הספר. 

בעקבות הפיגוע פורסמה תמונה בשם “אל קעידה” המציגה רשימת חיסול של מבוקשים, כאשר על פניו של שרבונייה מסומן איקס.

ומנגד, עצרות הזדהות עם הנרצחים ולמען חופש הביטוי נערכו ביותר מ-30 ערים בצרפת וברחבי העולם. רבים מהם נשאו שלטים “אני הוא שארלי” (JeSuisCharlie#), שגם הפך להאשתג טרנדי בטוויטר בכל העולם. חשבון הטוויטר הפופולרי בשם אמן הגרפיטי המסתורי בנקסי פירסם איור הזדהות עם הכיתוב “אתמול, היום, מחר”, כאשר “מחר” מייצג עפרון שנשבר לשני עפרונות חדשים. 

בעקבות פיגוע הטרור, עיתונאים בכל העולם הקדישו את הכותרות הראשיות שלהם לתמיכה בחופש הביטוי והזדהות עם הנרצחים.

אינדיפנדנט (בריטניה)

 

לה טריביון: “הם מתו בשביל זה”

 

ברלינר קורייר: לא תרצחו את החופש שלנו

 

פוליטיקן: נשבר אבל נמשיך

מאריאן: המשיכו במאבק

 

דה מורגן: העפרון נגד האקדח

בעקבות הפיגוע התעורר ויכוח בתקשורת הצרפתית אם צריך או לא צריך לפרסם את הקריקטורות של שארלי הבדו. ארגון “עיתונאים ללא גבולות” קרא לגופי תקשורת לפרסם את הקריקטורות במלואן ללא צנזורה. “חופש מידע לא יכול להתכווץ בגלל ברבריות ולהיכנע לסחטנות של אלה המתקיפים את הדמוקרטיה ואת כל מה שהרפובליקה שלנו מסמלת”, מסר הארגון, “בשם אלה שמתו בהגנה על ערכים בסיסיים, תנו לנו להמשיך במאבק של שארלי הבדו על חופש המידע”. 

כלי תקשורת רבים, בהם עיתונים בריטיים לא מעטים, התעלמו מהבקשה ולא פירסמו את הקריקטורות. חלק מהעיתונים פירסמו מקטעים מהקריקטורות ורק מעטים מהן פירסמו את הקריקטורות השלמות.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן