מחסן נשק נאצי סודי התגלה ליד מחנה ריכוז

הבמאי האוסטרלי אנדראס זולצר טוען כי איתר את מתקן המחקר הסודי הגדול ביותר של כלי נשק נאציים על בסיס מחקר של דוחות מודיעיניים אמריקנים מהתקופה. הדוחות מתארים רשת מנהרות תת קרקעיות שנחצבו בגרניט סמוך למחנה הריכוז מאוטהאוזן-גוסן באוסטריה. זולצר התבסס גם על מסמכים שנמצאו בארכיונים בגרמניה, רוסיה וארה”ב, על תצלומי אוויר ודוחות חקירה. הוא מאמין כי אין ספק שמערכת המנהרות התת קרקעיות קיימת. 

על פי הדיווח, המתקן שימש ככל הנראה לייצור ובדיקה של נשק להשמדה המונית. מומחים סבורים כי הקומפלקס היה מתקן ייצור הנשק הסודי הגדול ביותר של הרייך השלישי. אנדראס, מפיק סרטים דוקומנטריים אוסטרי, טוען כי בידו הוכחות פיזיות חד משמעיות שמאשרות את הייעוד של המתקן הסודי, בין השאר, הוא מתבסס על מכתבים של פיזיקאי אוסטרי שכתב כי צוות החוקרים הנאצים ניסו “לרסק אטומים” בבונקר סודי ליד סנט גיאורגן אנ דר גוסן, העיירה הקטנה ליד מחנה מאוטהאוזן גוסן.

הכניסה למנהרות שמובילות אל המתקן נהרסו על ידי בנות הברית מיד לאחר מלחמת העולם השנייה. על פי העיתון האוסטרי Kleine Zeitung, החפירות נעצרו לאחר שזולצר והצוות שלו הסירו באמצעות דחפורים שכבת גרניט עצומה ששימשה את הנאצים כדי להסתיר את הכניסה למתקן ב-1945. החוקרים נעזרו גם ברדאר מסוים כדי למפות את גודלו של המתקן העצום. המתקן התבסס על עבודת כפיים של אסירים ממחנה הריכוז הסמוך. יותר מ-320,000 עצורים מתו בתנאים הבלתי אפשריים שבמבוך התת-קרקעי. 

הפרויקט הסודי היה תחת ניהולו של איש האס.אס הנס קמלר, שהיה ממונה על תוכנית הטילים של היטלר, כולל הטיל V-2 ששימש במלחמה נגד לונדון בשלבים האחרונים שלה. הוא גם היה האיש שתכנן את תאי הגזים בהם נרצחו מיליוני יהודים. 

המתקן עשוי להיות קשור ברשת מנהרות למתקן תת קרקעי נוסף בגודל 50,000 מטרים רבועים, ה-B8 Bergkristall. הנאצים ייצרו במקום את המסרשמיט Me 262, מטוס הקרב הסילוני המבצעי הראשון, שהיה התשובה לחיילות האוויר שלחמו בנאצים בשלבים האחרונים של המלחמה. זולצר מאמין כי הנאצים השתמשו במתקן הסודי שנחשף למחקר של ראשי חץ ביולוגים, כימיים ורדיוקאקטיביים עבור טילי V-2.

תמונה מתוך B8 Bergkristall

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן