אזהרה שפירסם כביכול בלוגר אנונימי לפני היעלמות מטוס אייר אסיה מסעירה את סין

“‘היד השחורה’ חטפה והפילה את טיסות MH370 ו-MH17. זה פחות או יותר חיסל את חברת התעופה השישית בגודלה – מלזיה איירליינס. עכשיו היד השחורה פונה נגד אייר אסיה כדי להרוס גם את חברת התעופה הזו, משום שגם היא שייכת למלזיה. בהתחשב בכח של ‘היד השחורה’, אני מציע לכל הסינים שמתכננים לנסוע, להימנע מאייר אסיה, כדי שלא תעלמו כמו הנוסעים על טיסה MH370”.

הודעה במילים האלה פורסמה באתר רדאיט בעקבות התרסקות המטוס של אייר אסיה, והיא כביכול תרגום ישיר מאזהרה שפורסמה בקבוצת דיון סינית לפני האסון.

חלק מהגולשים שהשתתפו בדיון אמרו שהביטוי ‘יד שחורה’ הוא שם קוד לארגון חשאי ולא כינוי לארגון מסוים. “אתם יכולים לצאת לחופשה, לנסיעת עסקים או ללימודים בחו”ל בראש שקט, אך אם תטוסו במלזיה איירלינס או אייר אסיה, אתם מתים, אז תיזהרו”, על פי נוסח האזהרה.

טיסה QZ8501 של אייר אסיה באינדונזיה נעלמה מהרדאר ב-28 בדצמבר, תשעה חודשים לאחר היעלמות MH370. 

הבלוגר האלמוני פירסם, על פי הדיווח, 39 הודעות בנושא הזה, שנצפו על ידי יותר מ-650,000 אנשים בפורום סייבר סיני עד ה-17 בדצמבר, 2014, כאשר בשלב זה הפעילות בחשבון נפסקה. הפוסט המקורי פורסם לכאורה ב-15 בדצמבר, 13 ימים לפני היעלמות טיסה QZ8501, אך גולשים ספקנים מאמינים שההודעות נערכו מחדש לאחר היעלמות המטוס של אייר אסיה, ולמעשה מדובר במתיחה.

תיאוריית הקונספירציה החדשה מנסה להסביר את היעדרות האזרחים הסינים בטיסה שהתרסקה בעקבות היעלמות שתי הטיסות של חברות תעופה מלזיות. טיסה MH370 של מלזיה איירליינס נעלמה בשמונה במרץ במהלך טיסה מקואלה לומפור לבייג’ינג עם 239 נוסעים, רובם (153) בעלי אזרחות סינית. טיסה MH17 של מלזיה איירליינס מאמסטרדם לקואלה לומפור הופלה ב-17 ביולי מעל אוקראינה, ככל הנראה על ידי טיל נ”מ. 283 נוסעים ו-15 אנשי צוות היו על המטוס הזה. אף אחד מהנוסעים לא שרד.

בטיסה QZ8501 של אייר אסיה היו 162 אנשים, 155 מהם מאינדונזיה, שלושה דרום קוריאנים, מלזי אחד, סינגפורי אחד, צרפתי אחד ובריטי אחד. ואף לא סיני אחד. חלקים של המטוס ושרידי גופות מטיסה QZ8501 התגלו שלשום בים ג’אווה באינדונזיה ליד חופי האי בורנאו.

חוקרי תעופה שבחנו את נתוני האסון אמרו כי לטייסים לא היה כל סיכוי להציל את הנוסעים ואנשי הצוות בתנאי מזג האוויר הקיצוניים שמטוס איירבוס 320-200 נקלע אליהם. עם זאת, לדבריהם, קשה להבין את התנהגות צוות המטוס, שנסק בקצב מסחרר של 6,000 עד 9,000 רגל בדקה, לפני שצלל במהירות של 11,000 רגל בדקה לפחות עד להתרסקות. במצב רגיל, קצב הנסיקה של מטוס הוא בין 1,000 ל-1,500 רגל. 

מומחה תעופה נוסף, פיטר מרוזסקי, אמר ל”סידני מורנינג הראלד” כי נראה כי המטוס צלל מטה באופן כמעט אנכי. כל המומחים שבדקו את נתוני המטוס עד כה משערים כי תנאי מזג אוויר קיצוניים הם שגרמו לתאונה. 

דרך מלזיה און ליין, אינדיפנדנט. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן