חברות התעופה תובעות צעיר בן 22 על טריק מבריק של טיסות זולות

צעיר בן 22 שהקים אתר אינטרנט שעוזר לצרכנים למצוא טיסות זולות מתמודד עם תביעה של חברות תעופה גדולות ועלול להאלץ לסגור את האתר.

האיש, אקטרר זאמן, השיק את אתר Skiplagged.com. האתר מאפשר למשתמשים למצוא טיסות זולות באמצעות ניצול פירצה במערכת שנקראית “עיר נסתרת”, ואותה נוסעים מתמידים מכירים היטב אך הקהל הרחב פחות.

את השיטה הוא גילה במקרה וכך היא עובדת: אתם רוכשים כרטיס טיסה עם יעד ביניים כולל לינה. יעד הביניים אמור להיות למעשה היעד הסופי שלכם. כאשר אתם מגיעים ליעד הביניים אתם מבטלים את המשך הטיסה ויוצאים אל העיר שמחים ועשירים יותר. הטריק הזה יעבוד רק אם לא תעשו צ’ק אין למזוודות שלכם.

זאמן גילה את הטריק כאשר חיפש טיסות מניו יורק לסיאטל. הוא הבחין שטיסה מניו יורק לסיאטל עם יעד ביניים בסן פרנציסקו זולה בהרבה מטיסה ישירה מניו יורק לסן פרנציסקו.  

תעשיית התעופה מן הסתם לא משתגעת על Skiplagged. היא מכנה את השירות “תחרות לא הוגנת” וחברת התעופה יונייטד איירליינס, יחד עם חברת הנסיעות Orbitz, תבעו את זאמן ודרשו ממנו לשלם להן 75,000 דולרים בגלל “הפסד”. 

על פניו, הטענות של חברות הנסיעות נשמעות מופרכות. זאמן לא הפר שום חוק והוא מנצל פירצה שהחברות עצמן הותירו במערך הזמנת הנסיעות. זאמן סרב להתייחס לתביעה בראיון ל-CNN, אך בעבר הוא אמר בדיון באתר רדאיט, כי לא הרוויח גרוש מהטריק ולא רק שחברות הנסיעות לא הפסידו מפעולת האתר, בשלב מסוים הוא אף הפנה משתמשים לאתר Orbitz בתוכנית אפיליאציה אך הפסיק עקב שיטות הספאם של החברה, לדבריו.

זאמן, שעובד עבור חברת טכנולוגיה בניו יורק, מגייס כסף בשיטת מימון המון כדי לממן את ההגנה המשפטית שלו בתביעה. עד כה הוא גייס יותר מ-15,000 דולר  – היעד שקבע לעצמו. 

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן