אובמה עשה דבר חסר תקדים לנשים במסיבת עיתונאים ולא התנצל

באופן מסורתי, מסיבות עיתונאים של הבית הלבן לקראת סוף השנה האזרחית הן רגועות למדי, כאשר הן הנשיא והן העיתונאים כבר להוטים לצאת לחופשת החג שלהם. אך ביום שישי האחרון, כאשר נשיא ארה”ב, ברק אובמה, ענה על שאלות העיתונאים לפני שיצא לחופשה בהוואי, הוא עשה צעד חסר תקדים שיצר באזז עצום בטוויטר: אובמה ענה על שאלות של נשים בלבד.

לאחר עדכון קצר בנושאי כלכלה, אובמה על שאלות בנושאי מתקפת הסייבר על סוני וחידוש היחסים עם קובה – כל השאלות היו של שמונה עיתונאיות – ללא גברים כלל. 

ההחלטה המכוונת לקבל שאלות אך ורק מעיתונאיות הייתה מחווה קטנה אך יוצאת דופן. על אף שאין מחסור בעיתונאיות פוליטיות מוכשרות, כמו בתחומים רבים, הן נדחקות ממשרות יוקרתיות בגלל דעות קדומות. “למעשה, יש נשים רבות בארגוני חדשות רבים ומגוונים שעובדות קשה בסיקור נשיא ארצות הברית”, מסר דובר הבית הלבן, ג’וס ארנסט, בעקבות מסיבת העיתונאים של אובמה, “כאשר קיבלנו את רשימת השואלים הבנו שקיבלנו הזדמנות ייחודית להדגיש את העניין הזה באירוע שזוכה לסיקור גדול”. 

בעוד לא סביר שמחווה חד פעמית של אובמה תשנה כליל את מצב הסקסיזם בענף החדשות, היא צעד בכיוון הנכון שמאותת לגופי החדשות על הכיוון הרצוי. אם יהיו עוד הרבה מהלכים קטנים כאלה הם בהחלט עשויים להוביל לשינוי גדול. כן ירבו. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן