זה המכתב המצמרר שההאקרים של סוני שיגרו לצופי הקולנוע

בשבועות האחרונים עוקבת תעשיית הבידור בדריכות אחר התקפת הסייבר יוצאת הדופן בחומרתה של האקרים נגד סוני פיקצ’רס. למרות הכחשות פומביות, רוב המומחים סבורים כי מקור ההתקפה היא צפון קוריאה, בתגובה לסרט החדש, “הראיון” (The Interview), קומדיה בכיכובם של סת רוגן וג’יימס פרנקו, המגוללת עלילה בדיונית להתנקש בחיי שליט המדינה, קים ג’ונג און. 

התמונה הוויראלית של אנג’לינה ג’ולי מתעדת את אחד הרגעים היותר מביכים בעולם הבידור 

הפרשה חורגת הרבה מעבר לאינטרסים של תאגיד מסחרי ונוגעת בסוגיות של אתיקה עיתונאית ושלום הציבור. ההאקרים, קבוצה בשם “שומרי השלום” (Guardians of Peace), שיגרו איום לעובדי סוני פיקצ’רס: “לא רק אתם אלא גם בני משפחותיכם בסכנה” אם יצא הסרט האקרנים. ה-FBI לא מוסר הרבה פרטים בשלב זה, רק שהמתקפה מתוחכמת ומשופעת בכספים
ההאקרים עשו שימוש מתוחכם בתקשורת. הם גלגלו לפיתחה תפוח אדמה לוהט וידעו שהיא לא תעמוד בפיתוי: מה אומרים בכירי סוני על אנג’לינה ג’ולי, מהם השמות הבדויים שמשמשים את כוכבי הוליווד ביום יום ומספרי הביטוח הלאומי שלהם, חילופי דברים בעלי נימה גזענית על הנשיא אובמה, התבטאות מעליבה על הסרטים של אדם סנדלר, מידע רפואי על עובדי סוני פיקצ’רס וילדיהם ועוד.
סת רוגן וג’יימס פרנקו. כבר לא צוחקים
“שומרי השלום” השתמשו בחומרים של הוליווד: יצרים ואלימות, יפים ויפות וסיפורים גדולים מהחיים, נגדה עצמה. על כן, אירוני למדי שהבמאי אהרן סורקין תובע מהתקשורת לא לשתף פעולה עם ההאקרים ולהימנע מדיווח: “אם תעצמו עיניים, תוכלו לדמיין את ההאקרים יושבים בחדר, נוברים במסמכים כדי לאתר אלה עם הכי הרבה דם. בחדר סמוך נמצאים עיתונאים אמריקנים שעושים אותו דבר. עד כמה שזה פלילי ופסול, ההאקרים עושים זאת מסיבה ברורה. העיתונאים עושים את זה בשביל גרוש”, הוא כתב במאמר בניו יורק טיימס. 

ההתפתחות האחרונה בפרשה לא פחות מדרמטית. על פי קווין רוז ב-Fusion, שלזכותו כמה חשיפות בפרשה, הודעה שנכתבה לכאורה על ידי קבוצת ההאקרים פורסמה באתר שיתוף הקבצים Pastebin, ובה נכתב:

“אזהרה

אנחנו נוכיח לכם, במקום ובזמן בו יוצג “הראיון”, כולל בהקרנת הבכורה, עד כמה מר יהיה גורלו של מי שמשתעשע מטרור:

 בקרוב כל העולם יראה איזה סרט נורא עשתה סוני פיקצ’רס.

העולם יוכה באימה.

זכרו את ה-11 בספטמבר, 2001.  

אנחנו ממליצים לכם להתרחק ממקומות (ההקרנה) באותו זמן.

אם הבית שלכם סמוך, מומלץ לכם לעזוב. 

מה שיקרה בימים הבאים נגרם בגלל תאוות הבצע של סוני פיקצ’רס. 

כל העולם יגנה את סוני”.

האזהרה מיועדת לכל השחקנים ולתעשיית הבידור ככלל. על פי דיווח ב”באזפיד”, פרנקו ורוגן ביטלו את כל מסיבות העיתונאים, ורשת בתי הקולנוע Carmike Cinemas, הרביעית בגודלה בארה”ב, לא תקרין את הסרט, על פי דיווח ב”בלומברג”

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן