תמונות מכמירות לב מפיצוץ צינור הנפט בערבה

המחיר הכבד של שימוש באנרגיה מזהמת: אסון אקולוגי נורא בדרום. אמש דווח על דליפה מקו צינור נפט של קצא״א, דרומית ליישוב באר אורה, בין אילת לאשקלון. כוחות מתוגברים של המשרד להגנת הסביבה יצאו למקום, וגילו דליפה של מיליוני ליטרים של נפט גולמי.

השפך נמשך לאורך מספר קילומטרים, שהגיעו גם לשמורת עברונה, מהחשובות בערבה, שם נמצאים דקלי הדום הצפוניים ביותר בעולם ואוכלוסיית צבאים נרחבת. נפט גולמי עלול לזהם את הקרקע, גורם למפגעי ריח ועלול לפגוע בחי ובצומח. לאחר בדיקה מהאוויר התגלה, כי כרגע אין חשש לדקלי הדום בשמורת עברונה. עם זאת, יש פגיעה קשה בשמורה.  הזיהום לא הגיע לירדן אך דווח על 80 ירדנים שאושפזרו בבתי החולים עקב קשיי נשימה.

בעקבות האירוע, המשרד להגנת הסביבה פנה לעיריית אילת והמליץ לא לקיים את תחרות הטריאתלון שתוכננה באזור אשר מושפע מדליפת הנפט. המשרד להגנת הסביבה הודיע על פתיחת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע. במשטרה הירוקה הוקם צוות חקירה מיוחד שיפעל בשיתוף גורמים מחוץ למשרד להגנת הסביבה. החקירה תבחן גם האם ניתן היה למנוע את הדליפה ואיך היא טופלה על ידי הגורמים השונים.
המראות האלה של מקווי נפט שחורים פשוט איומים. בדף הפייסבוק של “גרינפיס” כתבו: “יש כאב גדול במראה אגמי הנפט בערבה, המקום שמסמל את השמש הנצחית ואת הפוטנציאל האדיר לאנרגיה סולארית”. 

 גרינפיס ישראל

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן