מדענים חלוקים בשאלה אם להחיות ממותה שנכחדה

האם הממותה תחזור לשעוט בערבות סיביר כמו בימים העתיקים? חוקרים הצליחו לחלץ דגימות DNA מגופת הממותה שהשתמרה היטב בקרח ונמצאה בחודש מאי בשנה שעברה. לכאורה, ניתן להחיות את הממותות בעזרת ה-DNA שנמצא, 10,000 שנים לאחר שנכחדו, אך מדענים חלוקים בשאלה אם נכון לעשות את זה. 

החוקרים הרוסים היו המומים לגלות את הגופה הקפואה של הממותה כשהיא עדיין מדממת. על פי צוות החוקרים, הם הבחינו בדם כששברו את הקרח שהיה קפוא סביב ביטנה של הממותה. “הדם פשוט התחיל לזרום משם, הוא היה מאוד שחור”, אמר סימון גריאורייב, אחד החוקרים. זו הפעם הראשונה שהמדע יכול היה לבחון את הדם של היונקים העתיקים האלה.

צוות החוקרים נעזר בטכניקות של תארוך פחמן כדי לקבוע שהחיה הלכה על פני כדור הארץ לפני 40,000 שנה ואף הביעו תקווה שבעזרת הדם הם יוכלו לשבט ממותות חדשות ולהחזיר את המין הנכחד לפני האדמה.

הממותה שנמצאה, בשם באטרקאפ, לא גדולה בהרבה מפיל אסיאתי. באופן די מדהים, החוקרים הצליחו לאתר שלוש רגליים, את רוב גופה וחלק מראשה. היא הייתה בשנות החמישים שלה כאשר נלכדה בסבך ונאכלה על ידי טרופים, מאמינים החוקרים. סרט תיעודי שישודר בערוץ 4 הבריטי בשבוע הבא תיעד את נתיחת הגופה של באטרקאפ, את חילוץ ה-DNA באיכות גבוהה מגופה יחד עם תאים שישמשו חברה דרום קוריאנית בשם Sooam לצורך שיבוט אפשרי. 

החוקרים הקוריאנים מקווים לאתר בחומר הגנטי תא עם גרעין שלם, הכולל גנום שלא נפגע. ד”ר טורי הרידג’, חוקרת במוזיאון הלאומי להיסטוריה בלונדון, הזהירה כי החלום להחזיר את הממותה לחיים עלול להפוך לסיוט החי של הגלגול המודרני של הממותות – הפיל.

ד”ר הרידג’, מומחית באנטומיה של הממותה, ציינה כי הדאגה האתית העיקרית של מהלך כזה מחייבת שימוש בפילה אסייתית כאם סרוגייט לממותה הקטנה. שיבוט ממותות יחייב לערוך ניסויים בפילים אסייתים רבים ולא ברור אם השיבוט מצדיק את הסבל הכרוך באחזקת פילים בשבי ועריכת ניסויים בפילה, היא התריעה. סבל עלול להיגרם לפילה שתאלץ לעבור הריון של 22 חודשים בסופה המלטה של יצור שעלול לא לשרוד או חמור מכך, לפגוע בה. 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן