מה לא נאמר על “פינק פלויד” האגדית? אחת הלהקות המבריקות בכל הזמנים שהצליחה למכור להמונים למרות שלא התחנפה לקהל הרחב. לא התפשרה על לחנים מורכבים, מילים בעלי משמעות ושירים ארוכים.
והנה, כאשר כבר חשבנו שימיה חלפו ואת מקומה תפסו להקות פח התקבלה הידיעה הבאה. האלבום האחרון של הלהקה, שטרם יצא, כבר שבר שיאי הזמנות כאשר הפך לאלבום הכי מוזמן מראש בהיסטוריה של אמזון בבריטניה.
האלבום החדש של פינק פלויד הדיח מהמקום הראשון את Midnight Memories של וואן דיירקשן ו-Swings Both Ways של רובי ויליאמס.
המכירות של שני האלבומים האלה הונעו בעקבות סינגלים מצליחים שאין לפינק פלויד. מדובר בהישג מכובד מאוד בהתחשב בעובדה כי אין ללהקה מערך מכירות משומן כמו להקות עכשוויות והאלבום כולל בעיקר קטעים אינסטרומנטליים מסשנים במהלך הקלטת האלבום הקודם, The Division Bell, שיצא ב-1994.
ועדיין, זה מתעלה על כל מוזיקת האינסטנט שמפמפמים לנו לאוזניים ברוב ימות השנה. אז מה גרם למכירות האדירות? חוזק המותג ואהבת אמת על פני שנים.
ראו גם: 10 קונספטים לבניינים בהשראת שירים מפורסמים
האלבום האחרון של הלהקה, “The Endless River”, כבר גרם לכל המעריצים להתרגש באופן מוחלט ורשימת ההמתנה היא אינסופית. האלבום אמור לצאת ביום שלישי הקרוב והביקושים עוד צפויים לגבור לקראת המועד. כן, נחמד לדעת שהעולם לא שכח את הלהקה בימים של אמני פופ סכריניים כגון טיילור סוויפט שמכרה יותר ממיליון עותקים בשבוע.
בכל זאת, ללהקת פינק פלויד כעת אין הרבה מה להציע מעבר למוזיקה מבריקה. אין לה סולנית שתעשה פוזות בעירום א-לה מיילי סיירוס ואין לה קהל של בני טיפש עשרה שיגרר ויצווח בכל חור אחריה כמו One Direction. לכל היותר אנחנו חשופים להתקפות של רוג’ר ווטרס ביחס לישראל. ומבחינתי, שיגיד מה שיגיד, המוזיקה המופלאה של הלהקה עומדת בפני עצמה.
מה שנקרא, Shine On, You Crazy Diamond
קבלו טעימה: