למה “אינבוקס” של גוגל באמת יכול להמציא מחדש את האימייל

האימייל הוא החור השחור של כל המשרד. יודע כל מי שיצא לחופשה ונקבר בשובו תחת מאות אימיילים לטיפול, או שלח אימייל ולא הבחין שקיבל תגובה. יודע גם כל מי שמשתמש באימייל כדי לשלוח הודעות לעצמו. אימייל הוא מזמן לא רק שירות להודעות אישיות בין אנשים. הוא גם מרכז תקשורת אישי שממלא צרכים שונים בניהול משימות וסדר יום, כאשר הכלים הקיימים לא בהכרח מספקים חוויה משימתית שמבטיחה ניהול יעיל של סדר היום שלכם. 

גוגל גלגלה אמש אפליקציית אימייל חדשה בשם Inbox, שמנסה, לכאורה, להמציא מחדש את האימייל ולטפל בחור השחור הזה. יש כבר מגוון אפליקציות צעירות ויעילות שמנסות לטפל בבעיה של העומס בתיבת הדואר הנכנס, כמו Boxer, Mailbox ואחרות, חלקן בתשלום, חלקן חינם, אך לאף אחת מהן אין את הכח השיווקי של גוגל, ומכאן שאם יש חברה שבאמת יש לך את הכח להמציא מחדש את האימייל אלה החבר’ה ממאונטיין ויו. 

Google Inbox ניגשת לאימייל בדרך חדשה לגמרי, ומציעה מגוון רחב של תכונות במטרה לעזור למשתמש להיות יעיל יותר. השירות זמין דרך אפליקציית אנדרואיד ו-iOS, כמו גם דרך דפדפן כרום. בשלב זה השימוש בשירות הוא בהזמנה בלבד – טריק שיווקי מצוין שפעל בשביל גוגל היטב לפני עשור, בעת השקת ג’ימייל ב-2004, ועכשיו עושה את העבודה גם בהשקה של אינבוקס. נראה כי אנשים שהצטרפו לשירות בהזמנה של חברים לא יכולים להזמין חברים נוספים בעצמם בשלב זה, שיטה של גוגל לשלוט בצמיחה של מספר המשתמשים. גם אם ביקשתם הזמנה, שימו לב שאם אתם משתמשים ב-Google Apps, אינבוקס לא יהיה זמין עבורכם בעתיד הנראה לעין.

אינבוקס מתיימרת לעשות סדר בתיבת המייל ולהתאים אותה לעידן של מובייל וריבוי ערוצי תקשורת אישיים. “האינבוקס שעובד בשבילך”, זה הסלוגן שמוצג בפתיחת האפליקציה, המשך טבעי לתכונות שהציגה גוגל בג’ימייל כמו Priority Inbox, שמציגה לכם קודם כל את המיילים החשובים עבורכם לדעת גוגל. נראה ש”אינבוקס” מתבססת על הכלל הראשון של יו”ר גוגל, אריק שמידט, לשימוש באימייל: תגובתיות. אינבוקס מאפשרת למשתמש להגיב במהירות ולקבוע תזכורות לנושאים כך שיהיה מעקב יעיל אחריו. 

במקום לדבוק בשיטה הכרונולוגית המסורתית של האימייל, שעיקרה הודעות חדשות מופיעות למעלה ודוחקות את הישנות מטה, באופן שמבטיח את עריצות ההודעות הנכנסות על פני משימות חשובות אחרות, אינבוקס מציגה לכם את המידע על פי הקשר. הגישה הזו עושה שכל בעידן של הצפת מידע, באופן שמבטיח לכאורה שהודעות חדשות יופנו לתשומת לבכם רק כשהן חשובות או בהקשר המתאים. 

עם Inbox תוכלו לצרף יחד הודעות על פי נושא (רכישות, נסיעות, כספים וכו’), עם ערך מוסף נחמד על פני הקיים בג’ימייל (לייבלים, טאבים) של צירוף אוטומטי של הודעות חדשות והתראות על כל נושא. בדרך הזו כל במקום לתפוס מקום של מאות הודעות בתיבה שלכם, כל נושא מצטמק לכותרת אחת בתיבה. תוכלו להצמיד לראש הקבוצה הודעות חשובות לכם ולהעלים כאלה שלא. גוגל משתמשת באלגוריתמים שלה כדי להוסיף להודעות מידע חיוני שאולי תזדקקו לו באמצעות עזרים כמו מספרי טלפון, כתובות ועוד בכרטיסיות בנוסח Google Now. כך שאם תקבלו הזמנה למסעדה או לסרט, השירות ישלים לכם את שעות הפעילות ויפנה אתכם לרכישה. 

תכונה נוספת שימושית היא “סנוז” שמאפשרת לכם ללחוץ על “נודניק” על כל הודעה שתרצו לטפל בה במועד מאוחר יותר. אתם קובעים מתי וההודעה תקפוץ שוב בראש התיבה במועד שנוח לך. 

 

גם המשימות משולבות בצורה זורמת ונוחה: פשוט מקלידים משימה וגוגל משלימה בשבילכם את הטקסט. עוד תכונה מגניבה היא תזכורת על פי מיקום. כך שאם קיבלתם רשימת קניות ושמתם תזכורת, ואתם בדיוק מתקרבים לסופרמרקט השכונתי, השירות יציף בפניכם את האימייל בדיוק בזמן ובמקום הרצוי לכם. ב”אינבוקס” הושקעה מחשבה על מיטוב חוויית המשתמש באפליקציית מובייל, ובניגוד לאפליקציות אחרות, למשל, אפשר לענות לאימייל במסך הראשי במקום לעבור למסך נפרד לצורך מענה. לכאורה עניין קטן, אך למעשה שיא היעילות. 

נראה כי ל”אינבוקס” יש פוטנציאל אמיתי לעמוד בהבטחה שלו ולהמציא מחדש את האימייל. השירות לא מזכיר יוזמות עבר ניסיוניות מדי כמו Google Wave. מה שמוזר למדי זה שגוגל לא שילבה את אינבוקס כשירות ניסיוני בתוך Gmail אלא כאפליקציית נייטיב נפרדת, מה שללא ספק יבטיח שאינבוקס לא תחליף את ג’ימייל כל עוד זה המצב. נראה שמפתחי אינבוקס רצו להבטיח התחלה חדשה לשירות, שלא תתבסס על שירות המייל בן העשור, ולא היו מוכנים עדיין לזעזע את משתמשי האימייל השמרנים עם פיצ’רים שאולי יבלבלו אותם.
קליק לבקשת הצטרפות לשירות או נסו את מזלכם בחיפוש בטוויטר

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן