האופרה הפריזאית סירבה להמשיך במופע עד שהאישה עם הרעלה תצא

אישה מוסלמית שהתכסתה ברעלה מסורתית התבקשה לעזוב את האופרה בפריז לאחר שצוות האופרה סרב להתחיל במופע אם לא ימצא פתרון. במהלך האירוע אולצה האישה לעזוב את מבנה האופרה משום שכיסוי הפנים אסור בצרפת.

החשיפה הגדולה: האיראניות מסירות את כיסוי הראש בפייסבוק

התקרית אירעה ב-3 באוקטובר בזמן המופע של לה טרוויאטה באופרה “לה באסטיל” בפריז, סיפר לסוכנות AFP, ז’אן פיליפ טילאי, סגן מנהל האופרה. הפרשה התפוצצה רק אתמול, ה-19 באוקטובר, בתקשורת הצרפתית.

על פי הדיווח, האישה ובני לווייתה, תיירים מאחת ממדינות המפרץ, ישבו מאחורי המנצח ונראו במוניטורים שתיעדו את הקהל. הם ישבו במושבים היקרים באופרה, בעלות 294 דולרים כל אחד. האישה כיסתה את פניה בניקאב, כיסוי ראש ופנים שלובשות נשים מוסלמיות, המכסה את כל הפנים מלבד העיניים.

צוות האופרה לא הבחין באישה כשנכנסה לאודיטוריום, ציינה התקשורת הצרפתית. טילאי אמר כי העניין הובא לידיעתו במהלך המערכה השנייה על ידי זמר, שהבחין באישה בשורה הקדמית. חלק מהזמרים אמרו כי הם מסרבים לשיר אם האישה לא תעזוב את המקום. הם לא אהבו את הרעיון של הופעה בפני צופה חסר פנים, על פי דיווח ב”מטרו ניוז” שציטט את טילאי. 

פקח ניגש לאישה וביקש ממנה להסיר את הרעלה או לעזוב את המקום למרות אי הנעימות שכרוכה בכך. הוא אמר לה שהחוק אוסר בצרפת על כיסוי פנים. על פי מקור באופרה, האישה לא דרשה פיצוי.

צרפת אישרה בשנת 2011 הצעת חוק האוסרת על חבישת ניקאב בפומבי, כולל ברחובות, בחנויות, במוזיאונים, בתחבורה ציבורית ובפארקים ושאר מבני ציבור. החוק חל גם על בורקה, כיסוי כוף מלא, אם הוא מכסה את הפנים. החריג היחיד לגבי ניקאב או בורקה חל על נשים שנוסעות במכונית פרטית או עוסקות בתפילה. מי שמסרב להסיר את כיסוי הפנים ישלם קנס של 190 דולרים. החוק לא אוסר על חבישת חיג’אב, צעיף ראש.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן