האם סופו של השמפו קרב?

העבירו יד בשיער שלכם והריחו. אם חפפתם אתמול, סביר להניח שכף היד מריחה נפלא והמרקם של השיער נהדר. כשחושבים על כך, קשה להבין למה הרבה מאוד אנשים מחליטים להפסיק להשתמש בשמפו ומאמינים שבשנים הקרובות המוצר הזה ייכנס אל דפי ההיסטוריה ממש כמו סיגריות ודברים מזיקים אחרים.

"בכנות, אני חושב שבתוך שנים אנשים יגידו 'הו אלוהים, זוכרים שפעם היינו חופפשים את הראש שלנו עם שמפו?", אמר מייקל גורדון, איש תמרוקים שיצר ליינים שלמים של מוצרי טיפוח לשיער כבר בשנות ה-70, בראיון ל-Wired. גורדון, כמו רבים אחרים, מאס בכימיקלים שמוכנסים לשמפואים שלנו, והתחיל לייצר תכשירים חדשים, בריאים יותר וירוקים יותר, לניקוי השיער.

גורדון מסרב לקרוא למוצר שלו שמפו. במקום זה הוא מכנה אותו "מנקה שיער". "הבעיה עם שמפואים היא שצריך להשתמש במוצרים משלימים רבים כדי לתקן את הנזקים שהשמפו עושה", הוא אמר. השמפו הוא חומר ניקוי גס יחסית, ובזמן שהוא מנקה את השיער הוא גם מייבש אותו, גורם לצבע שלו לדהות והופך אותו לחלש יותר. התכשירים החדשים אולי מנקים פחות טוב – אך הם גם משאירים את השומנים הטבעיים בשיער שלנו, מה שגורם לו להיות בריא יותר לאורך זמן ללא שימוש במרככים, קרמים ומסיכות שונות.

וכך, ה-Purely Perfect של גורדון, כמו תכשירים דומים אחרים, מרגישים יותר כמו קרם לחות מאשר שמפואים סטנדרטיים. הם לא יוצרים קצף על השיער, ועדינים יותר לשימוש. גורדון מקווה שהיתרונות הבריאותיים כמו גם הסביבתיים (הכימיקלים בשמפו רעים גם לסביבה, לא רק לקרקפת שלכם) יגרמו לאנשים לעבור אליהם ולזנוח את המוצרים הסטנדרטיים. 

ויש גם דרך אחרת. בשנים האחרונות הולכת וגוברת תנועת ה-No Poo, שקוראת לאנשים לזרוק את השמפו והתכשירים היקרים לפח ולהשתמש במקום במרכיבים טבעיים בשביל לרקוח חומר מנקה לשיער. הנו-פו הנפוץ ביותר הוא תערובת של חומץ תפוחים וסודה לשתייה – שני חומרים שניתן למצוא בכל סופרמרקט במחירים מצחיקים.

התערובת הזו, מניסיון, אינה ריחנית כמו שמפו סטנדרטי אך חוץ מזה עושה עבודה נהדרת: לא רק שהיא מנקה את השיער, היא גם הופכת אותו להרבה יותר נעים ורך משימוש בשמפו רגיל, זאת ללא שימוש במרכך. ובניגוד ל-Purely Perfect של גורדון, שעולה 40 דולר לבקבוק קטן – היא עולה שקלים אחדים לכמות מכובדת.

אך מול התכשירים החדשים, הביתיים והמסחריים, עומדת תעשיית תמרוקים עשירה עם מיליונים רבים של דולרים בשביל לפרסם ולשווק את עצמה. לא משנה עד כמה התכשירים הירוקים יהיו יעילים יותר ובריאים יותר – צפוי להם קרב קשה אל מול הדוגמניות שמנסות לשכנע אותנו בטלוויזיה שהשמפו שלהן הוא הכי יעיל שיש. 

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן