מנכ”ל מיקרוסופט מבקש להבהיר את דבריו כי נשים לא צריכות לבקש העלאה בגלל הקארמה

אמנם, מנכ”ל מיקרוסופט החדש, סטיה נדלה (Satya Nadella), הצטייר כאיש פחות ססגוני ופרובוקטיבי כסטיב באלמר, קודמו, אך מתברר שיש לו יכולת מפתיעה להחזיר את מיקרוסופט לכותרות, ולא במובן חיובי.

נדלה תרם אתמול טיפ אומלל לנשים עובדות, דווקא באירוע למען נשים עובדות בשוק שנשלט על ידי גברים. הוא יעץ לנשים לא לבקש העלאת שכר “כי זו קארמה רעה” והציע להן לבטוח במערכת שתקדם אותם בשכר.

“העניין הוא לא לבקש העלאת שכר, אלא לדעת ולהאמין שהמערכת תתגמל אותך ותיתן לך העלאת שכר”, אמר נדלה לקהל נשי ברובו באירוע נשים במיחשוב של גרייס הופר. נדלה המליץ לנשים לגייס “כוחות על פנימיים” ולשים מבטחן במערכת שמשלמת לנשים 78% משכר מקביליהן הגברים.

נדלה. Flickr: LE WEB PARIS 2013

בעקבות הביקורת נדלה, שהגיע במקור לארה״ב מהודו לאחר לימודי הנדסת אלקטרוניקה כדי להמשיך את לימודיו במדעי המחשב, התנצל וביקש לתקן את דבריו. “התעשייה שלנו חייבת לסגור את פערי השכר כך שלא יהיה צורך בהעלאת שכר כדי לתקן את האפליה”.

במיקרוסופט, אגב, 70% מהעובדים הם גברים, אחוז די ממוצע בתעשייה שרובה גברית. ניו יורק טיימס מספק מעט הקשר לדבריו של נדלה בסרטון מטה:

“נדלה אמר שדעתו בעניין מושפעת ממייק מייפלס, מנהל לשעבר במיקרוסופט, שאמר כי מערכות של משאבי אנוש אינן יעילות בטווח הקצר ויעילות בטווח הארוך. “העניין הוא לא לבקש העלאת שכר, אלא לדעת ולהאמין שהמערכת תספק לך לבסוף את השכר המתאים בהמשך הדרך”, אמר נדלה. אך אז הוא המשיך ואמר: “זה אחד מכוחות העל שיש לנשים שלא מבקשות העלאת שכר. משום שזו קארמה טובה. היא תחזור אליכם כי מישהו לבסוף ידע להעריך אותך ויסמוך עלייך. הוא ידע שאת הבן אדם שירצה לקדם אותו ובסופו של דבר זה יקרה”.

הקהל מחה כף למראיינת של נדלה באירוע, מנהלת במיקרוסופט מריה קלאו. היא ציינה איך קיבלה 50,000 דולשים פחות מכפי שהייתה אמורה לקבל כדיקן להנדסה באוניברסיטת פרינסטון משום שהתמהמה לבקש העלאת שכר.

נדלה שלח את האימייל הבא לכל עובדי מיקרוסופט בעקבות האירוע.

השבוע הקומיקאית שרה סילברמן יצאה בקמפיין מימון המון לגיוס $29,811,746,430,000 שנשים מאבדות מדי שנה בגלל “מס ואגינה”. סילברמן הסבירה שהאשה הממוצעת מפסידה 11,000 דולרים בגלל פערי שכר. היא מרוויחה 78 סנט על כל דולר שמרוויח עמית גבר. על כן, סילברמן מבקשת להשתמש בקמפיין Equal Payback Project לממן את מרכז National Women’s Law, עמותה שפועלת נגד אפליה בתעסוקה. “הם נאבקים כדי לעזור לנשים לקבל את הכסף לו הן זכאיות”, אומרת סילברמן תוך שהיא מניפה דילדו, “הן די טובות במה שהן עושות, אתם יודעים, יחסית לחבורת בנות”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן