גוגל מתכוונת להעסיק אנשי אבטחה כעובדי החברה ולא עובדי קבלן

גוגל עשתה השבוע צעד חשוב למען הזכויות הסוציאליות של עובדיה. החברה מתכננת להעסיק יותר מ-200 אנשי אבטחה במשרה מלאה וחצאי משרה – כעובדים מן המניין, ולפיכך זכאים לכל ההטבות של החברה. עד כה, אנשי האבטחה של החברה היו עובדי קבלן שהועסקו על ידי קבלן חיצוני בשם Security Industry Specialists.

ראו גם: 20 תוספים לגוגל כרום שלא ברור איך הסתדרתם בלעדיהם

על הצעד דווח בשישי הוול סטריט ג’ורנל וכלי תקשורת נוספים. דובר החברה אישר בפני אתר טקראנץ’ את הכוונה ושלח את ההצהרה הבאה:

“אנחנו נרגשים לגייס צוות אבטחה פנימי. לפני שנה החלנו תהליך של מיקור פנים במרכז פעולות האבטחה של גוגל ואנו שמחים להפוך את התפקידים החשובים האלה לעובדי גוגל במשרה מלאה וחלקית”.

מוקדם יותר השנה נערכו הפגנות של איגודי עובדים מקצועיים מול הנהלת גוגל ב-Mountain View ובחנות אפל בסן פרנסיסקו במטרה לעורר דיון בנושא היחס של חברות היי טק לאנשי האבטחה שלה, ולהסב את תשומת הלב הציבור לנושאים כמו שכר נמוך והעדר תנאים נאותים. גוגל לא מודה כי המהלך האחרון קשור למחאה ההיא. דובר חברת האבטחה מסר לוול סטריט ג’ורנל כי הוחלט על הצד כחלק מפעילות עסקית שגרתית, וכי גוגל תמשיך לשתף פעולה עם חברת האבטחה בזמן המעבר.

מותר להניח שמאחורי ההחלטה מסתתרים שיקולים אחרים מלבד אלה שפורסמו. ייתכן שגוגל נכנעה למחאה, ייתכן שהיא מבינה כי חברה במעמדה לא יכולה לפגוע ברווחה של חלק מעובדיה, וייתכן שבצבא הפרטי שגוגל בונה, הנאמנות לארגון חייבת להיות מובטחת. ההערה האחרונה היא בצחוק. או שלא?

תמונת שער: משרדי גוגל בלונדון

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן