סרטוני הוידאו הקצרים הם הנושא החם ברשתות החברתיות בשנת 2014. הדרך שבה אנשים צופים בתכנים השתנתה מאוד בשנים האחרונות, טאבלטים וסמרטפונים תפסו את מקום הטלוויזיות (מקום שהן חלקו עם מסכי המחשב הגדולים) ומחסור במכשיר טלויזיה בבית לא אומר שאתה לא מעודכן בתכנים הכי חמים, בארץ ובעולם.
פייסבוק מכוונת לשם את מלוא העוצמה והכריזה על שנת 2014 כשנת הווידאו בפיד שלהם עם הצגת נתון חדש: מעתה כשנעלה וידאו נוכל לראות כמה צפיות הוא קיבל. מדובר בעצם בעוד צעד להטמעת הרצון של פייסבוק: שיותר אנשים יצפו ביותר וידאו שמעניין אותם באמת. מי שעוקב היטב אחרי הפיד שלו בפייסבוק (אם יש לו את החברים הנכונים) שם לב לנתון המצחיק, לאחר עשרות אלפי שיתופים של וידאו ויראלי כזה או אחר שיצר משתמש עצמאי, הוא יגיע למהדורות החדשות (הקשות או הרכות יותר) באיחור לא אופנתי של יממה או שתיים ופתאום הפיד שלכם הוא בעצם אתר החדשות ואתר הבידור הכי אקטואלי ואיכותי שיש.
גם Orange הבינה זאת היטב והזמינה את הקהל הרחב, לקחת חלק בתחרות לסרטים עלילתיים קצרים עד 59 שניות, המצולמים כולם בסמארטפון במסגרת פסטיבל הסרטים ה – 30 בחיפה, תחרות שמתרחשת בפעם הראשונה השנה. את הסרטים הנבחרים הפסטיבל יציג בפתיחת כל סרט במהלך הפסטיבל ובאפליקציית MyHDTV Orange וקהל הגולשים מכל חברות הסלולר יוכל לבחור את הזוכה באמצעות האפליקציה הזו. ההצבעה תתאפשר לגולשים ולבאי הפסטיבל באפליקציה בימי הפסטיבל החל מה- 5 באקוטובר ועד יום שישי ה – 17 באוקטובר בשעה 10:00 בבוקר. בחירת הזוכה בקטגוריה זו תיעשה אך ורק על ידם.