גוגל חשפה את הנוסחה הפשוטה להפליא לכתיבת קורות חיים מנצחים

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

החגים כבר ממש כאן, והם מהווים הזדמנות מצוינת ללטש את קורות החיים כדי למקסם את הסיכויים למציאת עבודה טובה יותר בשנה הבאה. אבל איך ניתן להשתפר כאשר חוזרים על אותם דפוסי הכתיבה מדי שנה? נעזרים בגוגל. אבל הפעם, לא במנוע החיפוש, אלא באנשים שעומדים מאחוריו.

במהלך ראיון בסגנון “שאלה תשובה” שנערך מול לזלו בוק, סגן נשיא בכיר הממונה על גיוס עובדים בגוגל, המראיין תומאס פרידמן מהניו יורק טיימס הצליח לחלץ ממנו נוסחה לכתיבת קורות חיים מנצחים. וגם את העובדה כי קורות החיים “המסורתיים” נמצאים כאן כדי להישאר.

“איך כותבים קורות חיים טובים?”

“המפתח”, אמר [בוק], “הוא למסגר את נקודות החוזק שלך כ:” מה שהשגתי X, יחסית ל-Y, באמצעות עשיית Z. לדוגמה, רוב האנשים היו כותבים קורות חיים כך: “כתב מאמרים ראשיים לניו יורק טיימס. ‘טוב יותר יהיה לומר: ‘פורסמו בשמי 50 מאמרי דעות בהשוואה לממוצע של 6 על ידי הרוב, זאת, כתוצאה מתרומת תובנה עמוקה לתחום במשך שלוש שנים’ “רוב האנשים לא מזינים תוכן נכון בקורות החיים שלהם.”

למעשה, מדובר בחשיבה רציונלית שמביאה לכתיבת קורות חיים שמהם ניתן להבין תוצאות והצלחות של האדם שכתב אותם, בקלות ובצורה מדידה. טוב, אמרנו גוגל, לא?

אז כמו שאמר לזלו בוק – כתבתם טור דעה כמומחים במהלך התפקיד האחרון שלכם? לא מספיק לומר שכתבתם. ציינו כמה טורים כתבתם, ואז הסבירו כמה זה ביחס לאחרים שכתבו. ואת אותה נוסחה כמובן, אפשר להמיר לכל תחום עיסוק.

שימו לב שבדוגמה שבראיון למעלה מדובר בגוף שלישי (הוא) ובארץ מומלץ לכתוב באופן הבא:

“כתיבת 20 מאמרי דעה, בהשוואה ל1-2 שכתבו אחרים בתחום, זאת, באמצעות חשיבה חדשנית ושאיפה לשיפור מתמיד בשיטות העבודה”.

מלבד נוסחה הזו, לזלו פרסם החודש טור אישי בלינקדאין שבו הוא מסכם את 5 השגיאות הגדולות ביותר שהוא רואה בקורות חיים, ואיך לתקן אותן:

1.שגיאות הקלדה

“זה דווקא נשמע מובן מאליו, אך זה קורה שוב ושוב” אומר בוק ומציין “בסקר שנערך ב-2013 על ידי CareerBuilder נמצא כי ב-58% מקורות החיים יש שגיאות הקלדה”.

בוק מסביר כי שגיאה זו נפוצה דווקא אצל האנשים הכי קפדניים שעורכים את המסמך פעמים רבות וכך קורה שדברים משתבשים. בקיצור, אפשר לומר שכל המוסיף גורע.

הפתרון: “קראו את קורות החיים שלכם מלמטה למעלה: הפיכת הסדר תעזור לכם להתרכז בכל שורה בנפרד, או, שתתנו למישהו אחר לעבור על המסמך עבורכם.”

2. מסמך ארוך מדי

“כלל אצבע טוב למדידת אורך המסמך הוא עמוד אחד של קורות חיים עבור כל עשר שנים של ניסיון בעבודה. קשה להכניס את הכל למסמך קצר, נכון? אבל קורות חיים של שלושה או ארבעה או עשרה דפים פשוט לא ייקרא בתשומת לב ראויה.”

עדיין לא מוכנים לוותר על מגילת העצמאות?

הפתרון: “חשבו על זה ככה: המטרה היחידה של קורות החיים היא להשיג לכם ראיון. זהו זה. לא כדי לשכנע את מנהל הגיוס לומר לכם שהתקבלתם, או לספר את הסיפור של החיים שלכם (בשביל זה יש בני זוג סבלניים). קורות החיים שלכם הם כלי שמקבל אתכם לראיון הראשון. ברגע שאתם בחדר, המסמך הזה כבר לא משנה הרבה. אז קצצו את קורות החיים שלכם, הם ארוכים מדי.”

3. עיצוב

בוק מסביר כי על קורות החיים להיות קריאים וברורים גם ברמת העיצוב. ויש לו המלצות טובות על איך להגיע למסמך כזה:

“גודל גופן, לפחות 10, חצי סנטימטר רווח לפחות מהשוליים. נייר לבן, דיו שחור. מרווח זהה בין השורות, עמודות מיושרות, פרטיך ופרטי אנשי הקשר שלך על כל עמוד. אם אתה יכול, להסתכל על זה ב-Google Docs וWord, ולאחר מכן לצרף את המסמך להודעת דואר אלקטרוני ולפתוח אותו בתצוגה מקדימה. עיצוב יכול להשתבש בעת מעבר על פני פלטפורמות – שמירתו כקובץ PDF היא דרך טובה לשמירת העיצוב.”

עוד על עיצוב מסמך קורות חיים

4. חשיפת מידע חסוי

“קיבלתי פעם קורות חיים של מועמד מחברת ייעוץ משלושת המובילות. לחברה היתה מדיניות סודיות קפדנית: אסור היה לחשוף שמות של לקוחות. על קורות החיים, המועמד כתב: “מתן ייעוץ לחברת תוכנה גדולה ברדמונד, וושינגטון.” נדחה! יש קונפליקט מובנה בין הצרכים של המעסיק שלך (לשמור על סודות עסקיים) והצרכים שלך (להראות כמה אתה מדהים). אז מועמדים מוצאים לעתים קרובות דרכים לעקוף את הסכמי הסודיות שלהם. זו טעות. בעוד מועמד זה לא הזכיר את מיקרוסופט במפורש, כל מבקר ידע שלזה הוא התכוון. מצאנו כי לפחות 5-10% מקורות החיים מכילים מידע סודי. לי, כמעסיק זה אומר שאני אף פעם לא צריך לקבל מועמדים כאלה … אלא אם כן אני רוצה לשלוח את הסודות המסחריים שלי בדוא”ל למתחרים שלי.”

הפתרון: Say No More…

קרא עוד – מה המרכיב שחסר לך כדי להתקבל לעבודה?

5. שקרים

“זה שובר את לבי. להכניס שקר לקורות החיים שלך זה אף פעם לא שווה את זה. כולם, עד וכולל מנכ”לים, יכולים להיות מפוטרים בגלל זה. (תעשה גוגל על “המנכ”ל פוטר כי שיקר בקורות החיים שלו” ותראה).”

למרות שלא צריך להסביר למה לא צריך לשקר בקורות החיים, בוק מונה שלוש בעיות משכנעות:

“ישנן שלוש בעיות גדולות עם שקרים: (1) אתה יכול להיתפס בקלות. האינטרנט, מאפשר אימות נתונים, וגם אנשים שעבדו בחברה שלך בעבר יכולים לחשוף אותך. (2) שקרים הולכים אחריך לנצח. שיקרת בקורות החיים שלך ו-15 שנים מאוחר יותר קיבלת קידום גדול ואז השקר התגלה? פוטרת. עכשיו, נסה להסביר את זה בראיון הבא שלך. (3) האימהות שלנו לימדו אותנו טוב יותר. ברצינות.”

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן