אם יש חברה אחת בעולם ללא שום מזל, זו חברת “מלזיה איירליינס”. בכל זאת, תוך חצי שנה מטוס אחד של החברה נעלם ללא זכר כאילו מדובר בסדרה “אבודים”, והמטוס השני הופל ללא אזהרה מעל שמי אוקראינה כתוצאה משיגור טיל שגבה את חייהם של 537 בני אדם. זה רק הגיוני שאף אחד לא רוצה להעלות על מטוס של חברה זו. אלא אם היו לו שאיפות להגיע מהר לגן עדן.
ראו גם: זה מה שכתב בפייסבוק נוסע בטיסה MH17 של מלזיה אייליינס שעות לפני ההתרסקות
מה שבטוח, אין מה לקנא ביחצנים של חברה אומללה זו. והשאלה הקריטית היא “איך מחזירים את אמון הציבור?”. אה, קל מאוד. שואלים אנשים מה הדבר האחרון שהיו רוצים לעשות לפני המוות.
כן, זו היציאה השיווקית “המבריקה” של החברה. לפי מגזין “טיים”, החברה השיקה תחרות בשם ההזוי “My Ultimate Bucket List” (רשימת דברים שאדם טרם עשה אבל רוצה לעשות לפני המוות) שמעורר, איך נאמר, אסוציאציות לא קלות.
התחרות הושקה לאחר שתמונות של מחלקות נוסעים ריקים במטוסי “מלזיה איירליינס” הופצו ברשת והפכו ויראליות. באחת התמונות נראה נוסע שיושב בודד במטוס וגם הוא נראה מוטרד. מאוד.
הקמפיין ההיסטרי פנה, לפני שהופסק, לנוסעים מאוסטרליה וניו זילנד, כאשר הוגרלו פרסים כמו כרטיסי טיסה ואייפדים חינם למי שישתף את “רשימת הדברים שצריך לעשות לפני המוות”.
החברה אף הסירה את כללי התחרות מהאתר הרשמי (לאחר שאתמול קראתי אותם בעיון ואכן כתוב שם במפורש על הרשימה המדוברת).
האמת, זו אחת הבדיחות השיווקיות המעולות, בעלות הומור מקאברי משובח, המיועדות כנראה לאנשים עם לב אמיץ ומשאלת מוות עזה במיוחד. אני דווקא מאמינה שעכשיו זה הזמן לטוס איתם. הרי, מה הסיכוי שיקרה אסון בפעם השלישית?
דרך TIME ,The Daily Caller