יוזמת נגד הטרור שמאחורי הטרור הרצחני של דאעש

ארגון הטרור האיסלאמי דאעש פירסם הלילה סרטון בו ניתן לראות לכאורה לוחם של הארגון עורף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג’יימס פולי שנעדר בסוריה זה שנתיים. פולי, צלם פרילנס, נחטף על ידי כנופיה מאורגנת ב-22 בנובמבר, 2012, מאינטרנט קפה בינש, סוריה, ומאז נעלמו עקבותיו.

בתחילת הסרטון שבו הוצגה עריפת ראשו של פולי שודרה הודעת נשיא ארה”ב, ברק אובמה על פעולה אמריקנית בעיראק נגד דאעש. לאחר מכן נראה העיתונאי בבגדים כתומים, לידו אחד מאנשי דאעש, מקריא דף מסרים שניתן לו: “אני מבקש מחבריי וממשפחתי שיתקוממו נגד הממשל האמריקני שרצח אותי”. פולי הוסיף: “הוריי היקרים, שמרו על כבודי ואל תסתפקו בפיצוי דל עבור מותי מאותם אנשים שנעצו את המסמר האחרון בארון המתים שלי באמצעות התקיפות האחרונות בעיראק”.

בארגון הסוני טענו בסרטון אחר כי הם מחזיקים בשבי עיתונאי אמריקני נוסף בשם סטיבן סוטלוף. פעיל דאעש שלח בסרטון מסר לאובמה במבטא בריטי מודגש: “חייו של העיתונאי הזה תלויים בהחלטה שלך”.

זו כמובן אינה הפעם הראשונה בה מופץ סרטון של עריפת ראש במטרה להטיל טרור. כמה סרטונים כאלה פורסמו מאז תועדה עריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי היהודי דניאל פרל בפקיסטן בשנת 2002, אך הסרטון הגרוטסקי ומעורר הפלצות הזה מעיד כי דאעש משקיעים מחשבה ומשאבים בהפקת הווידאו, וכי הם מודעים היטב לאופן בו סרטון כזה מתקבל ברשתות החברתיות.

דאעש בונים על הרצון להזדעזע והנטייה של משתמשים בעולם המערבי לצרוך סרטונים כאלה כמו סנאף. מסיבה זו החלטנו לא לפרסם כאן את הסרטון, לא המצונזר ולא הלא מצונזר.

כעת לפחות בטוויטר, מופצת יוזמה של משתמשים לזכור את פולי על פי עבודתו העיתונאית והמורשת שלו, ולא כערוף הראש שדאעש רוצה שנכיר אותו. התגית החלה להתפשט, במטרה לקרוא למשתמשי טוויטר בכל העולם, מוסלמים כלא מוסלמים, להטיל חרם תקשורתי על דאעש ולא לשרת את מטרות הארגון בשום צורה. ליוזמה הצטרפו כמה דמויות מוכרות בהן השחקנית מיה פארו, קרישנן גורו-מורתי, מעיתונאי החדשות החשובים בבריטניה וחברת הפרלמנט הבריטי לואיז מנש. מנכ”ל טוויטר, דיק קוסטלו, הודיע היום שכל משתמש שישתף תמונות מההוצאה להורג עלול לגלות שחשבונו בשירות הושעה. עם שיתוף ידיעה חדשותית על הרצח, קוסטלו כתב: “אנחנו משעים חשבונות שמציגים תמונות מפורשות מההוצאה להורג”.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן