לרשתות חברתיות חוקים אחרים מאשר תעשיית האופנה. כאן נשים “אמיתיות” שאינן בעלות מידות של 90-60-90 ומצטלמות בביקיני הן הכוכבות האמיתיות שגורפות את כל השבחים והלייקים.
הרי, לראות דוגמנית בבגד ים על החוף אינו מחזה יוצא דופן אבל לראות בחורה שקוראת תיגר על מוסכמות היופי וחושפת את גופה המלא בגאווה בכל הרשת זה כבר משהו אחר.
ראו גם: “גשר ביקיני” הוא הטרנד הסקסיסטי החדש
הודות לתרבות הסלפי הפושטת והצורך הקיומי להראות נוכחות ולזכות בתשומת לב באמצעות העצמה, נולד ההאשטאג Fatkini#. בנות רבות אימצו לאחרונה את הטרנד של להבליט בגאווה את העובדה כי אינן מתהדרות בגוף כמו של דוגמנית העל ג’יזל. בדרך זו, הן חולקות את סיפורן, מרגישות שייכות לקהילה וזוכות לחיבוק חם מהחברות. הן גם לומדות להעריך את גופן יותר ולא להתבייש כפי שרבות מהן נהגו בעבר.
יחד עם המהלך המרומם, חשוב לזכור כי אם נשים מלאות רוצות שיתייחסו אליהן כמו לרזות אז אין טעם לכל ההפגנתיות הזו המלווה בהאשטאג מיוחד והכל. אפשר פשוט להצטלם ולהעלות את התמונה בנונשלנט. הרי, לא תראו נשים רזות מתייגות skinnybikini. ברגע שהופכים משהו לעניין אז זה מחזק את ההפרדה בין הנשים הרזות לנשים המלאות. נזכרתי איך בעבר קמה קבוצת כדורסל עם גברים גייז, כשאלה רצו לזכות בהכרה. אבל אין שום סיבה שגייז לא ישחקו בנבחרת רגילה, יתערבבו עם השאר.
התוצאה בסוף של פעילות מופגנת כזו היא יצירת קהילות סגורות, כמעט כמו גטאות כשהן מנותקות מהשאר. אם מביטים על כך בהיבט הרחב, הן נשארות כאוטסיידריות במקום להתמזג עם הסטנדרט הרגיל. בסוף הן עלולות להיחקק כ”גימיק” במקום להוביל שינוי אמיתי. יותר מכך, כשנשים מתחילות לכנות נשים מלאות “נשים אמיתיות”, זה כאילו אומר שנשים רזות אינן אמיתיות, יחד עם עידוד אפשרי של הרגלי תזונה שאינם בריאים בחלק מהמקרים.
בתור בחורה רזה אני חייבת לציין שיש כאלה שאוכלות ולא משמינות כתוצאה מגנטיקה שכזו וישנן רזות שמרעיבות את עצמן. להיות רזה זה אמיתי לא פחות מלהיות מלאה. מכאן שהדרך האפקטיבית ביותר לשינוי זה כאשר עורכי מגזינים, מפרסמים ומקבלי החלטות משפיעים פשוט ישבצו נשים “אמיתיות” במקום פלקטיות.
כשמותגים חזקים יאמצו נשים מלאות בפרסומות שלהן לצד הקייט מוסיות של העולם, תתקבל תמונה שלמה וקבלת האחר באמת. אבל מה לעשות, שינוי הוא תהליך איטי. לפחות כעת הנשים הללו יוצרות מודעות ומכאן חברות אופנה מסוימות אולי ירימו את הכפפה ויתחילו ליצור עבורן בגדים יפים ולא אוהלים ולגייס אותן לפעילויות שיווקיות. כידוע, כדי לפתור את הבעיה בחברה הזו צריך לזהות שישנה כזו ולכן גם זו התחלה אופטימית.
דרך Buzzfeed