חברת תיירות אחת משווקת בפייסבוק חבילות נופש ללא ערסים

ערסים” היא מילה טעונה מאוד בישראל 2014. ההגדרה מי הוא ערס מעוררת תמיד ויכוחים סוערים. יש מי שטוען כי משמעות המילה בערבית, “סרסור זונות”, כבר הופכת אותה ללא לגיטימית.

אחרים חושבים כי המילה גזענית משום שהיא מיוחסת לישראלים ממוצא מזרחי לרוב רק משום שתרבותם שונה מזו של הפטרונים, ואילו יש מי שטוען בתוקף שאין קשר למוצא אלא להתנהגות, וערסים זה הכינוי למי שהתנהגותו שחצנית ומוחצנת, חסרת מודעות לעצמו ולסביבתו, ונוטה לאלימות מילולית ופיזית. עצם השימוש במילה הוא הזמנה לדו-קרב, מילולי לפחות.

כל זאת לא מנע מסוכנות נסיעות ישראלית לשווק חבילות ללא ערסים. הסוכנות, פלייקאב המשווקת חבילות נופש לצעירים, פירסמה בדף הפייסבוק שלה: “אם אתם חבר’ה איכותיים וספונטניים , תתקשרו ותקבלו מאיתנו הצעה מדהימה לזקינטוס. האי הכי טוב לחופשה ביוון. אם אתם ערסים טוסו ל…”.

 

וכך הם ענו לאנשים שתהו בתגובות:

 

ולמי שתהה מי הם הערסים הם ענו:

“ערסים – תת תרבות המאופיינת על ידי התנהגות ברברית, חסרת נימוס. נוהגים לחשוב שהכל מגיע להם, הורסים בתי מלון ובעיקר את השם שלנו כישראלים. גורמים לכך שלא רוצים אותנו ביעדי נופש שונים בעולם ומעל לכל חוצפנים. אין הגדרה סגמנטית למוצא העדתי של הערס המצוי והוא יכול להיות אשכנזי, מזרחי או כל מוצא אחר לבחירתכם. תקראו לנו מתנשאים, תגידו שאנחנו מגעילים או תרצו שנטמון את הראש בחול ואז תבלו את החופשה בחו”ל עם ערסים… תהיו שגרירים של כבוד למדינת ישראל ואל תביישו אותה, כי כל אחד ואת מכם הוא הפנים של המדינה שלנו!”.

 “פלייקלאב” בהחלט יכלו להשתמש במונח השגור יותר לתיאור ישראלים בחו”ל, “הישראלי המכוער”, ותחת זאת העדיפו להשתמש במילה הטעונה הזו, אולי בידיעה שזו פרובוקציה שתעורר דיון. פנינו לחברת “פלייקלאב” בבקשה לקבל את תגובתם ונפרסם אותה כאשר תתקבל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן