מי שפירסם את הסודות האלה ב”סיקרט” נחשף ויש לו משהו חשוב לומר לך

השבוע דיווחנו על מהלך מקורי של חברי קבוצת הפייסבוק “חפירות על שיר של אש וקרח בין חברים” שהעלו לאפליקצית הסודות האנונימית Secret סודות של הדמויות מסדרת הספרים האהובה שלהם, “שיר של אש וקרח”, עליה מבוססת סדרת הטלוויזיה “משחקי הכס”. בעוד “סיקרט” ממשיכה לצבור הייפ בבראנז’ת הפרסום, הסטארטאפים והתקשורת, עוד גוף עשה בה שימוש מוצלח שמתאים לאפליקציה.

מדובר במהלך התנדבותי של סוכנות הפרסום Twentythree (ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי) עבור עמותת נט”ל, שביטא בצורה של סודות שמגלים את המצוקה של רבים בציבור הישראלי על רקע מבצע ‘צוק איתן’. במסגרת הפעילות פורסמו ב”סיקרט” סודות המבוססים על פניות אמיתיות שקיבלה העמותה, שמטפלת בנפגעי טראומה על רקע לאומי. מתחת לפוסטים שפורסמו ב”סיקרט” הופיעה תגובה שמפרטת את מהות היוזמה, יחד עם קריאה למי שחש מצוקה לדבר עם מישהו שיכול לעזור. “הסוד הזה מבוסס על פנייה אמיתית לנט”ל. אם גם אתם מרגישים ככה אנחנו כאן בשבילכם”, נכתב שם.

בפוסט עצמו, אחד מיני רבים, נרשם: “פוחדת נורא ולא רוצה להדאיג את ההורים שלי. כל הזמן חושבת על אח שלי שכבר 3 שבועות בעזה. הכי קשה לי בלילה אז מתחילים הסיוטים ולא יכולה לספר על זה לאף אחד”. מתחת לפוסט שעלה באפליקצייה נרשמה תגובה שמסבירה למשתמשים שנחשפו ל”סוד” מהי מהות הרעיון, עם הנעה לפעולה עבור אלו שחשים בצורך לדבר עם מישהו ולפרוק את שעל ליבם. “הסוד הזה מבוסס על פנייה אמיתי לנט”ל. אם גם אתם מרגישים ככה אנחנו כאן בשבילכם”.

“פוחדת נורא ולא רוצה להדאיג את ההורים שלי”, נכתב באחד הפוסטים, “כל הזמן חושבת על אח שלי שכבר 3 שבועות בעזה. הכי קשה לי בלילה אז מתחילים הסיוטים ולא יכולה לספר על זה לאף אחד”.

גלי דגן, סמנכ”לית שיווק והסברה בעמותת נט”ל, אמרה לאייס: “אחד הדברים בתופעה הזאת, של טראומה ופוסט טראומה שהיא סוג של פגיעה נפשית, כמו למשל ב’צוק איתן’ ולפניו – הוא שמדובר בפגיעה שנורא קשה לאנשים להודות בה. אצלנו בחברה, ונגיד זאת בזהירות, שהיא גם קצת שובניסטית וגם קצת מיליטריסטית, להודות בפגיעה נפשית זה סוג של בושה. כשמדובר בלוחמים משוחררים זה הופך לעוד יותר מורכב…אנשים חשים שהתגובה שלהם למצב היא לא נורמלית – כאילו שהם השתגעו או שקרה להם משהו. כשהם פונים אלינו אנחנו מראים להם שהתגובה שלהם היא נורמלית למצב לא נורמלי – מלחמה/פיגוע וכו’. כל התגובות במצב כזה הן נורמליות ולכן הפלטפורמה של סיקרט – כמו גם הקהל שלנו שהוא אנונימי כשאנחנו לא יודעים עם מי דיברנו – נותנת אפשרות למתן סיוע בלי למסור יותר מדי פרטים”.

דרך אייס

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן