כמה דברים מטרידים בעקבות הסרטון של החמאס על הפיגוע בנחל עוז שהפך ויראלי

במבט ראשון, מה שמטריד בסרטון שפירסם אמש החמאס של תיעוד המתקפה בשני על מוצב צה”ל בין נחל עוז לעלומים, שבה נהרגו חמישה חיילים, זו הקלות הבלתי נתפסת בה אנשי החמאס התקרבו לעמדה.

 

בסרטון, שאורכו 3:48 דקות, אנשי חמאס נראים הולכים במנהרה ואז יוצאים ממנה חמושים ברובים. הם מתקרבים למוצב צה”ל ומתחבאים. המצלמה מתמקדת על חייל עליו יורים המחבלים. בשלב הבא הם חודרים דרך השער של המוצב, ממהרים לעבר דמותו של החייל השרועה על הארץ ויורים בו מספר רב של פעמים מטווח קצר. לאחר מכן הם מתגודדים סביב חייל אחר ומכים בו כשהוא צועק. לאחר מכן נראים אנשי החמאס יוצאים מהמוצב ורצים בחזרה למנהרה. בסוף הסרט מוצג רובה תבור של צה”ל שנלקח שלל במבצע.

שער המוצב לא היה נעול, לא נראה כי החיילים מיהרו להשתמש ברובים שלהם ולא נראה כי הייתה תצפית במגדל השמירה – אחרת אפשר היה לאתר בנקל את אנשי החמאס מתקרבים. רק תושייה של חייל אחד מנעה פיגוע חטיפה במקרה זה: מחקירת האירוע, שבו נהרגו חמישה לוחמים, עולה כי המנהרה דרכם חדרו אנשי החמאס הייתה מוכרת לצה”ל ואשר הגיעה כ-150 מטרים אל תוך שטח המדינה (על פי וואלה).

מעבר לליקויים המבצעיים שהצבא אמור לבדוק, פן מטריד נוסף הוא השימוש התועמלתי שהחמאס עושה בתיעוד המבצע. החמאס למד מהחיזבאללה שמתעד את פעולותיו, והסרטון שעלה ליוטיוב אמש הפך ויראלי, ורשם יותר מ-600,000 צפיות. עבור צופים רבים התיעוד הזה אינו שונה ממשחקי ירי מגוף ראשון כמו Call Of duty.

בכוונה תחילה לא כללנו כאן את הסרטון אך אין כל קושי לאתר אותו ביוטיוב, שדואג למוניטזציה שלו מהצפיות באמצעות פרסומת (פרירול) לפני הסרטון, כאשר מתחתיו יש שובל של תגובות פרו חמאסיות ונגדן פרו ישראליות.

מצפייה בסרטון קשה שלא לתהות כיצד צה”ל איפשר לרצף האירועים האלה לקרות, כאשר ברור שמדובר באיזור ביטחוני ברמת סיכון גבוה, בו החיילים חייבים להיות בכוננות עליונה, ואם ברמת התדריך והכוננות נעשה הכל, אבל הכל, כדי שהחיילים האלה לא יהפכו לברווזים במטווח. כדאי לזכור שגם צה”ל עושה שימוש בתיעוד המבצעים שלו למטרות הסברה במלחמת צוק איתן, אם כי החמאס, האנדרדוג במלחמה הזו, שאיבד מאות לוחמים, יכול להיאחז בכל שבריר מתועד של הישג כשלל יקר.

ראו גם: הכירו את כוכבת ההסברה העממית של החמאס שמצייצת מעזה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן