שווקי האוכל הכי מגניבים בעולם

גיל להב חיפש ומצא עבורכם את הביסים המושלמים בארץ ובעולם. עכשיו הוא מזמין אתכם להצטרף לסיורים הקולינריים המרתקים שלו.

על שלושה לוקיישנים אינו יכול לוותר התייר המטייל בחו”ל, המבקש לדעת את התרבות האמיתית אליה הוא מגיע:

1. בתי השימוש (ראיתם מה קורה בהודו!?)
2. הברים השכונתיים הכי חשוכים ומלוכלכים (הו… שם כל הסודות יוצאים)
3. וכמובן – שווקי האוכל

על השניים הראשונים לא נרחיב כאן עכשיו (תסלחו לנו, אנחנו רעבים) – אבל הנה כמה שווקי אוכל שכדאי להשקים קום עבורם ולו רק כדי להריח אותם נפתחים, ולהשאר שם עד הערב, כשסוגרים. ככה, נו, אם יוצא לכם…

1. קומת הגורמה בKa De We, ברלין, גרמניה

כשהמעלית של הKa De We עוצרת בקומה האחרונה של הבניין, נשמע קול בלתי נשכח של אשה שמכריזה על כניסתנו ל-Feinschmecker-Etage – הגענו “הביתה” לקומת הגורמה. יוצאים מהמעלית או לחילופין מהמדרגות הנעות והראש מסתחרר – מימין ומשמאל שפע של דגים מקומיים, צדפות מכל הסוגים, מאות סוגי נקניקים וגבינות, יינות, בירות, שמפניות מיובאות והכל מסודר ונקי, טיפ-טופ כמו שרק הגרמנים יודעים.

2. שוק לה בוקרייה (Mercat de Sant Josep de la Boqueria), ברצלונה, ספרד

“לה בוקרייה” הוא אחד השווקים הותיקים באירופה, שהחל את דרכו אי שם בשנת 1200. כמעט ולא ניתן לסייר בו רק יום אחד, בטח שלא על שלל הטאפאס-בר הטובים ביותר שיש לברצלונה לתת. אמנם שוק לה בוקריה הוא אטרקצייה תיירותית נודעת, אבל עם זאת הוא מאפשר למטיילים בו לנוע בניחותא ולטעום ולהריח את המאכלים הקטלוניים, הבשרים הספרדיים הטובים, הנקניקים, הים, התבלינים, הפירות והירקות. טיפ והמלצה: מידי יום מעבירים בשוק מיטב השפים הספרדיים שיעורי בישול תוך סיורי קניות בשוק, כדאי! (אפשר להרשם כאן)

3. שוק הבסטיליה (Marché Bastille), פריז, צרפת

הרבה שווקים לה לפריז השוקקת, העיר שאולי הכי מזוהה עם מזון בעולם. אחד השווקים המעניינים ביותר שתמצאו בפריז הוא שוק האוכל שבתוך שוק הבסטיליה. לחובבי האויסטרים מומלץ להגיע מוקדם ולתפוס מקום אצל אחד מאנשי הדוכנים שפותחים עשרות סוגי צדפות ללא הפסקה. בשוק יש תוצרת חקלאית טרייה ומגוונת – עשרות סוגי חסות, ירקות ופטריות, נתחי בשר שונים ומשונים שלא נראים במחוזותינו, גבינות שלא תוכלו להשאר אדישים לריחותיהן, וכמובן שמשמאל ומימין ניתן לקפוץ לחנויות ישנות, מעדניות ומסעדות עתיקות יומין.

4. שוק Ver-o-peso, בלם, ברזיל

בברזיל המוני שווקים ענקיים, אבל דווקא Ver-o-peso הוא המיוחד שבהם, ולא על גודלו, אלא דווקא על תוצרתו: בשוק שבבלם ניתן למצוא שפע בלתי נדלה של פרי האסאי שגדל ונפוץ באיזור האמזונס. בנוסף אליו, תמצאו מוצרים שונים ומשונים, הזרים לתייר הלא מקומי – דגים ופירות נוספים המצויים בעומק האמאזונס וביערות שמסביב ועוד המון טעמים וריחות בלתי מוכרים.

5. שוק הלילה Dong Hua Men Night Market, בייג’ין, סין

לא חייבים לטעום כל דבר, אבל אחד השווקים הכי אדירים בעולם נמצא בסין. בשוק הלילה הצבעוני הזה תוכלו להסתובב בין הדוכנים המתעוררים עם רדת החושך, ולבחון את שלל הדוכנים אשר מציעים את מיטב הקולינרי של סין, ובה “ממתקים” מקומיים כגון עקרבים, ג’וקים, צרצרים, וכל מיני חרקים שכאלה. אולי יש לזה טעם של עוף, לכו תדעו.

6. שוק התקווה, תל אביב, ישראל

כן, תתפלאו – אבל אחד השווקים הכי מדהימים שיש בעולם נמצא לכם פה, מתחת לאף! כי איפה עוד בעולם מתקיים לו דו קיום טעים בין האמבה של הסוחרים העיראקים לחילבה של אלה התימנים?

קפיצה קטנה לתל-אביב הדרומית חושפת סמטאות הקובה לאלה של שלטון הקובנה, דוכני תבלינים צהבהבים, סירי חלקי פנים לאמיצים ודוכני סמבוסק מטוגנים. שוק התקווה מהווה היום מעין שמורת טבע בהכחדה של טעמים וזיכרונות של בית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן