לפני ואחרי: איך 10 משתמשי פייסבוק ישראלים הופכים לכוכבי מגזינים (תמונות)

כל אחד רוצה להיות כוכב. או לפחות להיראות כמו אחד. כמה קל לכל אחד בימינו לעשות רושם של מישהו מפורסם אם רק ידברו עליו, אם אור הזרקורים יופנה אליו, ולו ל-15 שניות קטנות של תהילה. אבל לפעמים אנחנו נותנים לתקשורת לעצב את חיינו יותר מדי. לקבוע עבורנו מי חשוב ומי לא, מי משפיע ומי לא. תוכניות ריאליטי הן דוגמה לאופן שבו הטלוויזיה מתייחסת לבני אדם כמריונטות והופכת אנשים אנונימיים לחלוטין למוכרים בכל סלון, רק כדי שישקעו שוב לתהומות השכחה כשהעונה תסתיים. במקביל, אנשים יפים ומוכשרים בתחומם מידפקים על שערי התהילה ולא נכנסים אליה, על אף שגם הם יכולים להיות ‘פרזנטורים’ טובים של הצלחה.

בשבועות האחרונים הובלתי תרגיל מעניין: ליוויתי אנשים, משתמשי פייסבוק, כמוני וכמוכם, במהפך שבסופו הם ייראו בדיוק כמו הסלבים שאנחנו צורכים מדי יום במגזינים נחשבים ובטלוויזיה. אך כאן, בניגוד למה שמוכרים לכם בתקשורת, נפרסם גם את צילום “הלפני” לצד הצילום המטופל בו עבר פרצופם את אותם טריקים קטנים בפוטושופ כדי להיראות לא פחות ממושלמים. כי בכל זאת, גם האמת היא אופציה.

בסדרת התמונות הבאות מככבים 10 משתמשי פייסבוק על שערים מפורסמים עם שמות מגזינים ששובשו. כשפניתי אליהם הם מיד הסכימו להיחשף גם במראה הטבעי שלהם, ללא איפור, שיער, צילום, פוטושופ מוגזם שהופך בני אדם רגילים למוצרי צריכה מלוטשים.

היו להם קצת חששות מהצילום ה”לפני”, אבל כל המשתתפים היו מספיק אמיצים לחשוף את מי שהם באמת. שלא כמו כוכבים המסתתרים מאחורי נפלאות הפוטושופ ומואשמים במניפולציות והטעייה, בהתדרדרות הביטחון העצמי של צעירות בכל העולם ובגדול, כמי שמשתפים פעולה עם הדרישות המופרכות של תעשיית האופנה והיופי.

חייבים לומר, עם זאת, שפוטושופ בהחלט יכול לתרום לא מעט, גם לטובה והוא אינו אויב כשעושים אותו בטוב טעם. אבל זה לא פשוט להחליט היכן עובר הגבול בין האמת לזיוף ובין המומלץ למוגזם. ביקשתי מטל ניניו, מומחה הפוטושופ שלנו כאן, לטפל יפה במשתתפים בקטנה גם בתמונות של לפני, כך שישמור “טבעי” אבל שיעלים שקיות מתחת לעיניים. שישאיר “כמו שהם” אבל יטשטש פה ושם איזה קמט.

הדילמות הקטנות הללו הן נחלתן של אינספור עורכים בעולם. מה להשאיר ומה להעיף. ברור לכולנו, מה שרואים אינו בדיוק כפי שזה. מעבר לתהליך הויזואלי המעניין, שמחנו להעניק למככבים בפרויקט מזכרת יפה. צילום אחד שישאר אצלם ויזכיר להם, שהם באמת כוכבים. כמו שהם. עכשיו.

קונספט וקריאייטיב: יסמין לוי, צילום: אלדד קרין, איפור ושיער: בר ברק, פוטושופ: טל ניניו, PS KISS

בר ברק, מאפרת

 

 

אפרת בראל, מנהלת משאבי אנוש

 

דני גלבוע, מוזיקאי

 

טל דניאל, מייסדת “יוצרת מציאות”

 

רן כרמי, בעל רשת חנויות לכלי נגינה ובתי ספר למוסיקה

 

 

שרונה לב ארי, מעצבת מותג

 

 

ענת לנדאו, מטפלת ומאמנת נשים בתהליכי צמיחה ושינוי

 

 

חגיתה גרינברג, ייעוץ וליווי משברים אישיים

 

סער ליבן, מוזיקאית

 

גל מרון, סקסולוגית

ניניו מספר על תהליך העבודה: “פיתחתי את הקבצים הגולמיים באמצעות פרופיל מתאים לגווני העור של המצולם ולרוח הצילום. ליטשתי פגמים בעור, בכל חלקי הגוף, בהתאם לאופי המגזין. מתוך ציות למוסכמה חברתית נפוצה, הגברים עברו ליטוש מעודן בהרבה מזה של הנשים. בחרתי LOOK מאפיין לכל מצולם, בהתאמה לעיסוקיו ולאופיו של המגזין. בחלק העדפתי לוותר על הצבע ולהמיר לשחור-לבן, גם כאן, תוך התאמה למצולם ולמגזין. ביצעתי “שינויים מבניים” כאלה ואחרים בגופם, בפניהם ובשערם של המצולמים על מנת לתקן עיוותים גיאומטריים של הצילום, לצורך תיקון של דיספרופורציות כאלה ואחרות ואפילו לצורך שיפור הבעת הפנים.

מן המפורסמות הוא, שאין קשר בין התמונה המתנוססת על שער של מגזין לבין התצלום המקורי ולעיתים אף אין קשר למצולם עצמו. הפער הזה היה קיים מאז ומעולם. התעשייה היא תעשיית האשליות. אף אחד לא באמת רוצה לראות את המציאות על שער המגזין שרכש במיטב כספו. את זה יש לו בבית ובעבודה ובכל סביבתו הקרובה. לא צריך לשלם כסף עבור המציאות. כולנו נהנים לשגות באשליה טובה מדי פעם, ושערי המגזינים מספקים לנו את מידת האסקפיזם הנדרשת. השאלה, כמו תמיד, היא שאלת המינון. בפרוייקט הזה השתדלתי לשמור את המצולמים קרובים ככל האפשר לדמותם האמיתית.
לא הפכתי אף אשה מלאה לטוויגי דקיקה, אך לא נמנעתי מ’שיפורים מבניים’ ששיפרו את המראה הכללי שלה. לא הפכתי אף גבר לארנולד שוורצנגר צעיר, אבל לא נמנעתי מהרחבות גוף מתבקשות או מהדגשות של הבעות פנים דרמטיות. בקיצור – נמנעתי מ”אסונות פוטושופ” אבל לא התעקשתי על תיעוד המציאות. ת’כלס, האם זה מה שכולם מעדיפים לראות?”
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן