בדרך כלל, כאשר חברה מסחרית גדולה מרימה את הכפפה במטרה לעורר מודעות חברתית אי אפשר שלא להרים גבה. כי הרי, בסופו של דבר, מה שמעניין אותה זו שורת הרווח ושינוי תודעתי, אם יושג, הוא רק תוצר נלווה לכך. ועדיין, פעם בכמה זמן, מותג מצליח לעשות זאת באופן משכנע, אלגנטי וחזק.
ראו גם: זה מה שקורה לבנות כשאומרים להן כל הזמן שהן יפות
הפרסומת למעלה, מבית היוצר של Always, אותה ביימה לורן גרינפילד, מציבה במרכז את הביטחון העצמי השברירי ומעורער של ילדות ששומעות יותר מדי פעמים בחייהן הצעירים “את זורקת כמו ילדה”, “את נלחמת כמו ילדה”, “את רצה כמו ילדה”.
באופן מוצדק, היא גרפה יותר מ-13 מיליון צפיות בזכות החשיבה המתקדמת, שאינה מסתפקת בילדות חייכניות המקפצות מאושר בזמן המחזור שלהן.
כאשר המשפטים המדכאים הללו נאמרים להן מגיל קטן, יש בהם עלבון. הסבטכסט הוא בעצם: את גרועה. בניגוד לילד לכאורה. הפרסומת הזו צילמה וראיינה ילדות, בחורות ואפילו ילד כדי לנסות לברר לעומק את התפישה הסטריאוטיפית לגבי העניין. כמובן, היא מציגה תמונה מעוותת של עולם המסרים שלנו וקוראת לשינוי.
באופן אישי, חשבתי שמסר חזק יותר היה עובר אילו הראו לנו אתלטיות, כוכבות ספורט בפעולה ממש. הרי לא חסר על המגרש, על מזרון הג’ודו, אפילו מסיימות במהירות שיא 100 מטר ריצה ומשיגות תוצאות שלא היו מביישות את רוב הגברים.
בעוד המסר בהחלט עובר, עדיין הרגשתי פה ושם שהן מדקלמות לי טכסט מוכתב מראש במקום להפגין את הביצועים המרשימים של בנות. אפילו להראות ילדה קטנה גוברת על בן בתחרות קראטה היה נחמד. ואין כמו תמונות שממחישות את רוח הניצחון הנשי בתחרויות.
הרבה בנות ונשים “מראות לגברים מה זה” מדי יום. לא צריך רק לדבר על זה. ועדיין, בניגוד לפרסומות מטופשות בהן נשים נראות לרוב כמו אקססורי, החברה בהחלט עשתה מהלך מרומם. אז בפעם הבא שתצאי לריצה, תעשי את זה כמו ילדה.