פייסבוק מגיבה על הביקורת בעקבות הניסוי הפסיכולוגי שערכה במשתמשים

פייסבוק הגיבה אתמול על הביקורת הנרחבת נגד הניסוי הפסיכולוגי שערכה במשתמשים בניוזפיד. בפוסט פומבי שפירסם בפייסבוק אחד מעורכי המחקר, אדם קריימר, חוקר בצוות הדאטה של הרשת החברתית, הוא כתב כי:

“הסיבה שערכנו את המחקר היא משום שאכפת לנו מההשפעה הרגשית של פייסבוק ומהמשתמשים בשירות. חשנו שחשוב לחקור את החשש כי חברים שרואים פוסטים חיוביים יחוו תחושות שליליות או שנשארו מחוץ לחגיגה. בו בזמן, חששנו מאפשרות כי אנשים שחשופים לפוסטים שליליים של חברים יימנעו מביקור בפייסבוק. לא ציינו בבירור את המניעים האלה במחקר”. קריימר מתנצל על חוסר הבהירות בתיאור המחקר. 

בעוד ההבהרה של קריימר מתקבלת בברכה, היא לא פותרת את העובדה כי פייסבוק ערכה מחקר פסיכולוגי על משתמשים בלי לקבל את רשותם. קריימר, לאחר שהסביר את מתודולוגיית המחקר, מדגיש כי במסגרת הניסוי “לא הוסתרו פוסטים של משתמשים. הם פשוט לא הופיעו בניוזפידים מסוימים”. עניין של סמנטיקה.

בדבריו הוא מציין כי השפעת הניסוי על משתמשים הייתה מזערית עד חוסר יכולת להבחין בו אך בהמשך הוא סותר את עצמו כאשר הוא כותב כי “הוא מבין למה אנשים מסוימים עלולים להיות מוטרדים מהניסוי”. אתה לא יכול מצד אחד לבטל כמעט לחלוטין משמעות של מחקר ומנגד להודות בכך שאפשר להבין את החששות של אנשים מסוימים מפניו. 

התגובות להצהרה של פייסבוק היו חלוקות, כאשר חלק מהמגיבים תומכים בפייסבוק לאחר ההבהרה ואילו המחנה שמנגד לא הסתפק בה ונותר עדיין מודאג מפעולותיה של פייסבוק. מסוג אותם מקרים בהם כפתור דיסלייק היה יכול להיות שימושי.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן