66 אחוזים מהבנות בכיתה ד’ מתעניינות במדעים ומתמטיקה – אבל רק 18 אחוזים מכל הסטודנטים למדעים הן נשים. המשמעות היא שבשלב מסוים בין גיל 10 לגיל 20, מאבדות בנות רבות את החשק להעמיק וללמוד את המקצועות האלה – מה שהופך את תחום ההנדסה לכזה שנשלט באופן כמעט בלעדי על ידי גברים.
ראו גם: מה זה אומר באמת ‘זורקת כמו בת’
חברת התקשורת האמריקנית Verizon החליטה להעלות את הנתון הזה למודעות האמריקנים, בפרסומת חדשה ומקסימה שמנסה להראות מה קורה לילדה שהוריה דואגים לספר לה כל הזמן כמה היא יפה ועדינה במקום לתת לה לחקור את העולם בקצב שלה ובדרך שלה.
התוצאה הבלתי נמנעת בסוף הפרסומת היא כנראה מה שקורה ללא מעט ילדות.
קשה לברוח מהגדרות מגדריות: גם אנשים עם מודעות לדברים האלה יתקשו להמנע מלהחמיא לילדה קטנה שהיא יפה ועדינה וחמודה, בעוד ילד באותו גיל יזכה למחמאות בנוגע לכמה הוא חזק, גיבור, שובב וכדומה. אלה התנייות שהתרבות מחנכת אותנו אליהן במשך עשרות שנים – וקשה מאוד להתנתק מהן אפילו אם מאוד רוצים.
המציאות היא אמנם לא שחור ולבן, וסביר להניח שיש סיבות רבות אחרות לנתונים מתחילת הכתבה, אך ככל הנראה גם ההגדרות המגדריות האלה הן חלק עצום מהעניין – מצב שאפשר לשנות אם נהיה יותר מודעים למה שאנחנו מספרים לילדים שלנו.
דרך Huffington Post