אדווארד קמסון, רופא שיניים אמריקני, חיכה שנתיים שלמות לחופשה הזו. הוא עבד קשה כדי לחסוף כסף לנסיעה שהיתה אמורה לקחת אותו למקום שריתק אותו כל חייו: העיר הספרדית גרנדה.
הוא קנה כרטיסים במחלקה הראשונה לאישתו ולו, עלה על המטוס והתכונן לחופשת חייו, אבל כמה רגעים אחרי ההמראה משהו נראה לו חשוד: המטוס טס לכיוון הלא נכון.
בירור קטן עם הדיילת הבהיר לו את מהות הבעיה: למרות שהוא ביקש מסוכן הנסיעות שלו לטוס לגרנדה (Granada) שבספרד, כרטיסי הטיסה שהוצאו לו היו לגרנדה (Grenada) שבאיים הקריביים. יעד לא רע כשלעצמו – אבל לא המקום אליו רופא השיניים רצה להגיע. אופס! צוות הטיסה התנצל בפני קמסון, אך כמובן שההתנצלות הזו לא עזרה לו: המטוס כבר היה בדרך ליעד הלא נכון, והטייס לא ממש יכל לעשות יו טרן ולהחזיר את הנוסע לשדה התעופה.
הגרנדה הכן נכונה. תמונה: Citizen59 CC-BY-SA-3.0
“זה היה כל כך עצוב”, מספר קמסון: “כל כך חיכינו לטיול הזה, והכל נהרס”. כשהגיע לאיים הקריביים, קמסון יצר קשר עם בריטיש איירווייז כדי לנסות לעלות על מטוס שיקח אותו ללונדון ומשם לספרד. חברת התעופה סרבה. אחרי שהזוג שב הביתה מהחופשה ליעד הלא נכון, הם ניסו לגרום לבריטיש להחזיר להם את עלות כרטיסי הטיסה – אך גם לבקשה זו סרבה החברה. בסופו של דבר לא נשאר לרופא השיניים לעשות דבר מלבד לתבוע.
הגרנדה הלא נכונה. תמונה: Varun Kapoor / Vkap CC-BY-3.0
“התיק הזה מוכיח את דברי מארק טוויין, שאמר שההבדל בין המילה הנכונה למילה הכמעט-נכונה הוא כמו ההבדל בין ברק לגחלילית”, כתב השופט בפסק הדין שלו, שהסכים עם טענות התובע (באנגלית, אגב, המשפט של טווין נשמע הרבה יותר טוב).
קמסון עצמו מספר שלא היתה לו שום דרך לדעת על הטעות לפני שעלה לטיסה, שכן הכרטיסים שהוא קיבל לא כללו את קוד שדה התעופה או את זמן הטיסה שמצפה לו. זאת ועוד, כשהוא הזמין את כרטיסי הטיסה מסוכני הנסיעות של בריטיש איירווייז הוא ציין בפניהם בפירוש שהוא מעוניין להגיע לספרד, ואף רכש כרטיס חזור משדה התעופה שבליסבון. לפי כך, קמסון טוען שהטעות היא בוודאות מצד סוכני הנסיעות שכנראה התבלבלו בכרטיס.
הבלבול בין גרנדה לגרנדה די מובן ואפילו צפוי – וזו לא הפעם הראשונה בה בריטיש עושה את הטעות הזו. בפעם הקודמת, לפני שנה, חברת התעופה הסכימו לזכות את הנוסע שטס ליעד הלא נכון בכל עלות הכרטיס שלו (זה היה במיילים של “הנוסע המתמיד”).