גאוני: אפליה מתקנת לירקות מכוערים!

רשת סופרמרקטים צרפתית בשם אינטרמארש החליטה לשים קץ לבזבוז משווע של ירקות ופירות, והחליטה לפצוח בקמפיין. זוהי דוגמה למהלך גאוני שבמכה אחת מפחית עלויות לצרכן, מגביר רווחיות לרשת השיווק, מתגמל טוב יותר חקלאים ומונע יצירה של פסולת מזון.

ראו גם: ככה משכנעים תינוקת לאכול ירקות

רובנו לא ערים לכך שיש המון בזבוז של תוצרת חקלאית. קמפייני הפרסום של הרשתות השונות, ומעצבי התצוגה על המדפים, הרגילו אותנו לאכול ירקות שנראים טוב, ואנו סוחבים דעה קדומה שירקות ופירות שונים הם פחות נאים לרכישה.

אינטרמארש החליטה למכור את הפירות והירקות שנראים קצת אחרת. כדי לתמוך במאמצי המכירה, הם השיקו קמפיין שבא לחנך את הציבור שרק בגלל שהם נראים אחרת, לא אומר שהערך התזונתי שלהם נמוך יותר. הם מיתגו את תפוח האדמה המגוחך, התפוח הגרוטסקי, התפוז המעוות, הלימון הכושל, הגזר הכעור והקלמנטינה חסרת המזל. אינטרמארש רכשו את הירקות והפירות שחקלאים זרקו, יצרו מדפים נפרדים ברצפת המכירה ונתנו הנחה של 30% על התוצרת. כדי להראות שהטעם ולא המראה הוא שקובע, הם מכרו מיצי פירות ומרקים מהתוצרת הכעורה.

הקמפיין נחל הצלחה מסחררת – מעבר להגברת המודעות למזון שנזרק, 13 מיליון אנשים נחשפו לתכנים ו-1.2 טון נמכרו בחנויות בממוצע ביומיים הראשונים. גופי מדיה שונים בצרפת קראו לכל רשתות השיווק לאמץ קמפיינים דומים.

פורסם במקור באתר Weshare

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן