דוגמנית מלקקת ארטיק בחושניות. דוגמנית אחרת מדגמנת הלבשה תחתונה שבקושי מסתירה את החלקים המוצנעים של גופה. אחרת מרכיבה משקפי שמש אופנתיות ומלקקת את שפתיה בחושניות.
לא משנה לאן נסתכל, המרחב הציבורי שסביבנו מלא בדימויים של נשים מדהימות בפוזות מפתות. המפרסמים הרי יודעים שסקס מוכר, ומכיוון שעדיין אסור להציג סקס מפורש על שלטי החוצות, הם משתמשים בסקס מרומז או בסתם דוגמניות סקסיות שלבושות במינימום ההכרחי.
ההשפעה של שפע הדימויים הזה על חיינו (ובמיוחד על הדימוי העצמי של נערות מתבגרות) כבר נדונה פעמים רבות, ונדמה שבסופו של דבר המוסכמה הפרסומית הזאת חזקה יותר מכל הסכמה קולקטיבית שמדובר בסופו של דבר בעניין מזיק.
קבוצת פייסבוק חדשה החליטה שכדי להלחם בפרסומות הסקסיסטיות האלה צריך לפעול באמצעים קצת יותר… דביקים, והחליטה להזמין את כל חבריה לצאת אל שלטי החוצות, להפשיל את המכנסיים, ולאונן. בשיא הרצינות.
“מאונני השלטים” מתכוונים לבחור פרסומת חדשה כל יום ראשון, לתדרך את חבריה בהתאם, ולצאת לשטח כדי לעשות את מה שחייבים לעשות בדרך לעבודה.
“המפרסמים רוצים שתתגרו. שיעמוד לכם בפרסומת לארטיק, שתרטיבו מפרסומת לריהוט ילדים, שתתחרמנו מפרסומת לחומר חיטוי לאסלה, שתזדקרו מפרסומת לג’חנון וביצה”, נכתב בעמוד הקבוצה: “אנחנו כאן כדי לאונן על הפרסומות שהם צורבים לנו על המוח.
כולנו, נשים וגברים, מפנקים את עצמנו מול שלטי הפורנו כדי שגם הפרסומאים יחוו גירוי מינימלי. בואו לאונן איתנו!”
המסר הזה חריף מדי, יש שיגידו בוטה מדי – אבל אתם חייבים להודות שהוא שם על השולחן את מה שאף מפרסם בחיים לא יגיד בפה מלא: הפרסומות שסביבנו נועדו לגרות, כי גירוי תופס תשומת לב, שיכולה להוביל בתורה לקנייה.
סביר שהפעולות של הקבוצה לא ישנו את דרכי המפרסמים. זה לא שפתאום המרחב הציבורי יתמלא בנשים חסודות (אלא אם כן אתם גרים במקרה בירושלים – אך מה שקורה שם זה מקרה מצער כשלעצמו). מצד שני, אם היוזמה הזו תתפוס מספיק תשומת לב, היא כנראה תגרום לאנשים להבין את המניפולציה של המפרסמים. גם זה משהו שחשוב שיקרה.
דרך מזבלה | תמונות דרך פייסבוק