כך לא תהיה דינוזאור: 5 טיפים להישרדות בתקשורת הישראלית

ממש רציתי לכתוב פה “עשר סיבות טובות להשתלב בשוק התקשורת הישראלי” , לקראת כנס תעשיה ללא גבולות 2, אבל לא מצאתי.

שוק התקשורת הישראלי הוא פלא טבע מסקרן. עם 5 גופי שידור טלוויזיוניים ששניים מהם עומדים בפני פירוק, בערך 10 סרטי קולנוע בשנה ו-3.5 עיתונים הוא עדיין מהווה תחום התמחות אטרקטיבי ביותר בקרב סטודנטים ותיכוניסטים. אין היום מכללה, אוניברסיטה, תיכון ואפילו גנון שלא מחזיקים קמפוס תקשורת, מגמת קולנוע, לימודי עיתונאות, צילום, עריכה ואנימציה.

 

לפי הערכה גסה נפלטים אל שוק התקשורת המקומי הקטנטן לפחות 5,000 בוגרי קולנוע ותקשורת מוכשרים ומלאי מוטיבציה מדי שנה. אלה נפלטים אל שוק שגם העובדים הוותיקים בו נלחמים באופן יומיומי על פרנסתם.

באתר הדרושים לתקשורת, תעשיה.קום, אנחנו צופים בסטטיסטיקות והפערים ההולכים וגדלים בין הרצוי למצוי ושואלים את עצמנו – איך אפשר לפתור את המצב? כיצד ניתן לצמצם את הפערים? אז אחרי שבדקנו את האופציה הלא כדאית לפתוח ערוץ שידור נוסף (בצחוק כמובן) החלטנו על קיום של סדרת כנסים בשם תעשיה ללא גבולות, שמטרתה העיקרית היא הנגשה של תחום הדיגיטל ופיתוח המשחקים לאנשי תוכן, הפקה וקריאייטיב.

 

לכן, במקום עשר סיבות טובות להשתלב בשוק התקשורת, החלטתי לחשוב על 5 דרכים קלות להפוך את עצמכם לקצת יותר יזמיים ודיגיטליים.

1. הכירו את הטכנולוגיה – PPC, SEO, WordPress, CRM ודומיהן נשמעים לנו כמו מחלות. מנהל מוצר נשמע כמו משהו שעושה קיבוצניק מלוחמי הגטאות על פס הייצור של טבעול. רוצים להשתלב בדיגיטל- תלמדו את השפה. המקום הכי טוב להתחיל זה בבלוגים ואתרים של גיקים. בכל שורה יש כמה מילים שלא מבינים, ובשבילן במיוחד המציאו את גוגל.

הכירו מערכות לניהול תוכן – רובן עובדות בצורה די דומה. כך, כאשר תתראיינו למשרה של כתב או עורך תוכן בפלטפורמה אינטרנטית או בחברת הייטק, תוכלו לציין את ההיכרות עם מערכת ניהול תוכן כיתרון. מומלץ גם להכיר קוד. מדובר בשפה שהעולם הנוכחי שלנו בנוי ממנה, ורובנו לא יודעים בה אפילו איך אומרים שלום. יש היום כל כך הרבה פלטפורמות חינמיות שמאפשרות לאנשים ללמוד חינם או בתשלום סמלי כמעט כל דבר בעולם. כנסו לאחד האתרים האלה, ותלמדו בסיס.

 

2. נטוורקינג – אין לתאר כמה אירועים, קבוצות, כנסים ומסיבות יש בעולם הדיגיטל. תמצאו לכם את הנישה שמתאימה- לדוגמא, מעוניינים להשתלב בתעשיית פיתוח משחקי הוידאו? הצטרפו לניוזלטר של עמותת מפתחי המשחקים. מתעניינים במובייל? חפשו את מובייל מאנדיי. מניסיוני- אפשר להגיע לאירועים מאד מאד מאד איכותיים, ולפגוש אנשים מעניינים.

 

3. אל תחכו להזדמנות. תקעו יתד במדיה – אל תחכו לסטאז’, להזדמנות או לשטיח אדום שייפרש בפניכם. תפתחו בלוג, דף פייסבוק, אתר או טאמבלר, טוויטר או לינקדאין. זו יכולה להיות כל פלטפורמה שמשמשת את קבוצת ההתייחסות שלכם ונראית לכם רלוונטית. העיקר שתתחילו להתבטא. ככל שתפתחו לעצמכם נוכחות עצמאית במדיה, כך תבלטו יותר ותיראו רלוונטיים לשוק התקשורת המודרני.

 

4. All in one – הזמן שבו כל איש מקצוע עשה משהו אחד חלף לו, ועובדים בתחום הדיגיטל מצופים לדעת יותר מתחום אחד או שניים. כל תחום שבו התמקצעת יכול לבוא כיתרון משמעותי. כלומר, אם אתה יודע לכתוב כתבות, להעלות אותן באופן עצמאי למערכת ניהול התוכן, לעשות להן אופטימיזציה למנועי חיפוש ובסוף גם לערוך קטע וידאו מתמונות – ניצחת.

5. הישארו מעודכנים – תסתקרנו, תקראו, תדעו מי נגד מי, מי גייס המון כסף ומחפש עכשיו עובדים בנרות ואיזו חברה פשטה רגל. כל הדברים האלה משמשים אתכם בסופו של דבר בנטוורקינג שתעשו באירועים שעליהם דיברנו בסעיף 2, והשמות האלה בסופו של דבר יהפכו להיות קולגות.

 

 

גלי מאירי היא הבעלים של אתר תעשיה.קום העורך ב 24 ליוני את הכנס השנתי תעשיה ללא גבולות 2 המיועד לאנשי תוכן, קריאייטיב והפקה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן