שלושה מרופאי השיניים הקשוחים ביותר בהיסטוריה

מאז 1971, משפחת כהן מנהלת את אחת ממרפאות השיניים המובילות בישראל – היום, תחת ניהולו של ד”ר ג’רי כהן, מרפאת ג’רי כהן בחולון כוללת 18 רופאים ומומחים, ובאמצעות ציוד רפואי מהמתקדמים בעולם מרפאת ג’רי כהן יכולה לטפל בהצלחה בכל בעייה דנטלית אפשרית.

כשאתם מדמיינים רופאי שיניים, אתם בוודאי מדמיינים אנשים נחמדים בחלוקים לבנים שלא יכולים לעשות הרבה מעבר לטיפול שורש וישור שיניים. אבל מסתבר שההיסטוריה מלאה ברופאי שיניים קשוחים, חסרי מורא שעושים דברים מדהימים. אנשים כמו…

פיטר קינג

פיטר קינג היה סמל בחייל רופאי השיניים המלכותי הבריטי (זה כמו הצנחנים, אבל עם מקדחות במקום מצנחים ושיניים במקום אוייבים). כשמלחמת העולם השניה פרצה, הוא ניסה לעבור לחייל הרגלים אבל סורב. אחרי שנים של תסכול וניסיונות חוזרים ונשנים לעבור לחייל פחות בטוח מחייל רופאי השיניים הבריטי, קינג החליט לקחת את העיניינים לידיו. הוא גייס לצידו את טוראי לסלי קת’ברטסון, וביחד הם החליטו לפשוט על צרפת הכבושה.

ביחד, קינג וקת’ברטסון גנבו נשק, רימונים וסירת מנוע, ויצאו לצידה השני של תעלת לאמנש. כדי שלא יואשמו בעריקה, הם שלחו מכתבים לראש הממשלה, למפקדיהם ולמלכה שהסבירו מה הם תיכננו לעשות ואיך. בצידה השני של התעלה הם איתרו רכבת אספקה גרמנית ואז חיבלו בפסיה באמצעות רימון. במשך שלושה ימים הם המשיכו לחבל במאמצי המלחמה הגרמנים, ואז, ככל הנראה תחת אש, הם גנבו סירת מנוע נוספת וברחו חזרה לבריטניה ללא שריטה. אחרי הרפתקאה קטנה בלב ים שכללה חישוב שגוי של כמות הדלק שלהם ואיסוף ע”י הצי הבריטי הם נשפטו והורדו בדרגה – ומייד לאחר מכן פיטר קינג גוייס ליחידת הקומנדו הבריטית מס’ 4, לבקשתו האישית של מפקדה, הלורד סיימון פרייזר. לורד פרייזר מעולם לא התחרט על הגיוס המוצלח, ופיטר קינג זכה בשני אותות מופת על לחימה במלחמת העולם השניה ובקוריאה – מה שמוכיח שאסור אף פעם לזלזל ברופאי שיניים.

בן סלומון

בן סלומון ממליווקי היה חלומה של כל אם יהודיה – רופא שיניים בחייל הרפואה האמריקאי שסופח ליחידה ששירתה באוקיינוס הפסיפי במלחמת העולם השנייה. בעודו משרת בסאייפאן, קו ההגנה נפרץ וחיילים יפניים פלשו לתוך המתחם המגון שבו שכן אוהל הרפואה – באותו הזמן, סלומון טיפול בפצועים באותו אוהל. הוא מייד ירה בחייל הראשון שפרץ פנימה, ואז חיסל שני אוייבים נוספים שדקרו חיילים פצועים. ארבעה חיילי אוייב נוספים זחלו אל תוך האוהל מהצדדים, וסלומון בעט בראשון, דקר את השני וירה בשלישי.

היפנים המשיכו להציף את המחנה, וד”ר סלומון הבין שאין לו ברירה אלא להגן על אנשיו – הוא פקד על הפצועים להתפנות, ואז כבש בחזרה עמדת מקלע שרק רגעים ספורים לפני כן נכבשה ע”י היפנים. הדבר האחרון שהפצועים שמעו לפני שהתפנו היה רעם המקלע שלו שסיפק להם אש לחיפוי ואפשר להם להתפנות. למחרת, כשהמתחם נכבש בחזרה, ד”ר סלומון נמצא מת בקן המקלע, עם 74 קליעים בגופו ומעל ל-24 פצעי דקירה. מולו, מתים, היו מוטלות גופותיהם של 98 חיילים יפניים שאותם עצר מלהגיע לאנשיו. הוא זכה באות גבורה על מעשיו, והוא מוכר היום בתור אחד משלושת רופאי השיניים היחידים שזכו לאות הזה.

גרהרד סטינקמפ

לא כל רופאי השיניים מפגינים את אומץ ליבם בחיסול הררים של יפנים וגרמנים – חלקם פשוט עובדים עם מטופלים מאיימים מאוד. גרהרד סטינקמפ הוא אחד מאלו – לא, הוא לא מטפל בשיניה של ליידי גאגא; גרהרד סטינקאמפ מטפל בשיניהן של חיות הטרף הגדולות בעולם.

כבר מעל ל-15 שנה, ד”ר סטינקמפ מטייל לו בעולם, ומבצע ניתוחי שיניים מסובכים למטופלים עצומים וקטנטנים – בין אם זה עטלף שצריך יישור שינים או אריה שהוזמן לטיפול שורש, גרהרד סטינקאמפ הוא האיש שאליו מתקשרים. במפתיע, ד”ר סטינקמפ אף פעם לא נמצע בטיפול בחיות טרף. הוא מקווה שזה ישאר ככה – וגם אנחנו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן