עסקים קטנים יכולים להרוויח הרבה משימוש ברשתות החברתיות. מדובר באמצעי זול מאוד לפרסום, לשיווק ולשמירה על קשר ישיר עם הלקוחות. גם אם לפעמים ההתחלה נראית קשה, זכרו שזה משתפר: ככל שתצברו יותר קהל, כך תתחילו להבין בצורה ממוקדת יותר מה הולך וכיצד להתנהג. בסופו של דבר זה גם יבוא לכם באופן טבעי.
הנה עשרה טיפים פשוטים יחסית, שיעזרו לכם להשיג קצת לייקים ולעורר יותר באזז ברשת. אולי לא תצברו אוהדים בכמות שיש לנייקי או לאפל – אבל אם תתמידו, תוכלו להתחיל לצבור סביבכם קהילה של ממש ולא תמצאו את עצמכם מדברים לקיר (של עצמכם).
1. התמדה – עמוד פייסבוק מצליח חייב להיות עמוד פייסבוק פעיל. מי שמפרסם סטטוס אחד ביום, או פחות, לא יצליח לצבור קהל נאמן. דאגו לפרסם 4-5 סטטוסים, המפוזרים לאורך כל שעות היום, והתמידו בכך יום אחר יום. קהל מלייקקים זה משהו שנבנה לאורך זמן – ואם הגולשים יראו שאתם משקיעים בתוכן, כך גדלים הסיכויים שהם יאהבו אותו ויביעו את זה.
2. איכות ולא רק כמות – בפייסבוק צריך לפרסם הרבה תכנים – אבל הם גם צריכים להיות תכנים מוצלחים. אל תפרסמו שוב ושוב את אותן סיסמאות שיווקיות, אלא צרו תוכן מקורי ומעניין, רצוי גם מצחיק.
3. הפתיעו את הגולשים שלכם– דאגו להפתיע את הקהל שלכם לעיתים קרובות. פרסמו מדי פעם סטטוס ששונה מהותית מהסטטוסים הקודמים שלכם. שמרו על התכנים שלכם רעננים ומשתנים.
4. טקסט זה לא מספיק – הימים בהם המילה הכתובה שלטה ברשת עברו – ומזמן. אם כל הסטטוסים שאתם מפרסמים כוללים אך ורק טקסט, סביר להניח שלא תגיעו רחוק. צרפו לכל סטטוס תמונה מתאימה, ואם אפשר גם סרטון וידאו. תמונות וסרטים בולטים יותר בפיד של הגולשים – ולכן תופסות טוב יותר את תשומת ליבם.
5. היו רלוונטיים – הגיבו בזמן אמת על אירועים חדשותיים ותרבותיים. נסו למצוא קשר בין האירוע – שכולם מדברים עליו – לבין העסק שלכם, ופרסמו סטטוסים הקשורים אליו.
6. הקפידו על אריזה – חשבו טוב על כל מילה שאתם מפרסמים. אל תפרסמו הררי טקסט בפייסבוק ותצפו שהקהל שלכם יקרא אותם, אלא השקיעו במקום זה בכותרות קצרות ומסקרנות (עם לינק למאמר ארוך יותר במידת הצורך). אם תדאגו שכל סטטוס שאתם מעלים יהיה “ארוז” בכותרת מסקרנת ובתמונה קולעת – כך יותר אנשים יקראו אותו.
תמונה: Shutterstock
7. אל תפחדו לבדוק נתונים – פייסבוק מאפשרת לכל בעל עמוד לגשת למידע סטטיסטי אודות הדף שלו. היכנסו כל יום אל “מאחורי הקלעים” של הדף, ולמדו טוב טוב מהנתונים. כך תוכלו לאתר פוסטים פופולריים, ולהבין מה הקהל שלכם אוהב יותר.
8. הכירו את הקהל שלכם– ככל שתצברו יותר גולשים, כך תתחילו להכיר יותר שמות של אלה שעושים לייק ומגיבים. הכירו את השמות של הגולשים הפעילים, והתחילו להבין מה הם אוהבים לראות ולצרוך. אם תכינו את הפוסטים הבאים, כשאתם חושבים ומתחשבים בהעדפות שלהם, כך גדלים הסיכויים שהם ישמרו לכם אמונים וימשיכו ללחוץ על הלייק.
9. קחו סיכונים – השתדלו לעקוב אחרי מה שהמתחרים שלכם עושים במדיה החברתית, ולעשות אחר מהם. זה נשמע מוזר, אבל הייחודיות היא בדיוק מה שאתם צריכים בפייסבוק. אל תהיו כמו כולם, צרו לעצמכם סגנון ייחודי והעבירו דרכו את התכנים והמסרים שלכם. זכרו שאם תתנהגו כמו כל השאר – אין סיבה שגולש יעדיף לעקוב אחריכם ולא אחר המותג המתחרה.
10. הישארו מעודכנים ברשת – גם אם אתם לא נוהגים לגלוש בפייסבוק, אם אתם רוצים לנהל דף מצליח אתם חייבים להיות עם האצבע על הדופק של הרשת החברתית. היכנסו לפייסבוק מספר פעמים ביום, עקבו אחרי דמויות מפתח ברשת ונסו להבין מה פופולרי בכל רגע נתון. ככל שתנשמו יותר את הרשת החברתית – כך הסיכוי שלכם לשלוט בה יהיה גדול יותר.
מוגש באמצעות לאומי עסקים שמסייעים לעסקים קטנים לגדול. כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול. מוזמנים לשתף אותנו בחלום העסק שלכם בפייסבוק. יש לכם עסק עם סיפור מעורר השראה? כתבו לנו [email protected].
תמונה: Shutterstock