כיצד לינקדאין מצעירה את הקהל הטבעי שלה ומגבירה את הנטוורקינג:

לינקדאין, הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם משדרגת את עצמה בהיקף ניכר מהשנים הקודמות. אחת הסיבות לכך היא, שקברניטי לינקדאין הבינו בשלב מסוים שהם כבר לא המונופול העסקי החברתי היחיד שנמצא כאן, ואם הם לא יעשו צעד הכרחי עם הזמן הם פשוט יאבדו מובילות מול הרשתות החברתיות הצעירות יותר לדוגמת פייסבוק, ,vine טוויטר ופינטרסט הלא ברורה.

לינקדאין, המונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. לינקדאין בישראל מונה כיום יותר ממיליון משתמשים מהם כ-300 אלף מוגדרים כמנהלים. בשונה מהתפיסה הרווחת של השנים הקודמות, לינקדאין אינה רק פלטפורמה למפגש בין “עסקים” ו”חיפוש עבודה”, אלא רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה מגוונות ויש לה מטרה אחת גדולה והיא להתבסס כפלטפורמה המובילה בעולם לקהל העסקי.

בסקרים שהועלו בתחילת 2014 התייחסו לכך שהגיל הממוצע בלינקדאין ירד משמעותית, בארה”ב וביחס דומה בישראל, ממוצע הגילאים ירד מ-45 ל33. בעידן בו הקונספט של נטוורקינג מהווה בידול יש כאן בהחלט טווח גילאים מעניין ומגוון.

לצד פיצ’רים מעניינים חדשים הקיימים בלינקדאין כגון: שירות חיפוש עבודות משודרג, אפליקציית לינקדאין מעודכנת לסלולארי ולטאבלטים, שכלול המדיה הפרסומית כולל “סטטוסים ממומנים” ופרסום באנרים חדש, ושינוי נראות ועיצוב סרגל הכלים לניווט טוב יותר החלו בלינקדאין באופן חד משמעי להצעיר את הקהל.

בלינקדאין הבינו שמהות הנטוורקינג לא שייכת רק לקרייריסטים הנמצאים בגיל העמידה, אלא שלקהל צעיר אין ממש גיל ממוצע. מסיבה זו אחת ההברקות של השנה האחרונה היא הקמת עמודי האוניברסיטה.

מהם דפי האוניברסיטה?

עמוד קהילה, שבמהותו די דומה לפייסבוק רק שהחוזקה העיקרית שלו היא, שהוא משמש כעמוד קהילה מקשר לנטוורקינג אמיתי בין סטודנטים ובוגרים של המוסד האקדמי.

דוגמא קלאסית לכך היא החוזקה היחסית של המוסד האקדמי.

לכל מוסד יש את הבוגרים המוצלחים שלו ובכלל מאות אם לא אלפי קרייריסטים פעילים המשתלבים במשק. במקביל ישנם מספר ניכר של סטודנטים צעירים בתחילת דרכם.

דף האקדמיה של הקריה האקדמית אונו שהוקם ומנוהל על ידי חברת Z Digital House הוא דוגמא מעניינת לשילוב שכזה.

קישור לדף האוניברסיטה של הקריה האקדמית אונו:

הדף שנפתח לפני חודשיים מכיל כבר מעל 230 עוקבים. כל בוגר שמעדכן בפרופיל האישי שלו את שם המוסד האקדמי, נהפך למעין שגריר של הדף וכשאנו מחפשים בתיבת החיפוש הראשית את המוסד נגיע לרשימה כללית של כול בוגרי המוסד.

פיצ’ר מעניין נוסף הוא פיצ’ר ה-Notable Alumni בדף האוניברסיטה: פיצ’ר שמציג את הבוגרים שהמוסד בחר כבוגרים מצליחים או בולטים. מנהל הקהילה בוחר את המועמדים הנמצאים בלינקדאין (שבסקציית Education בפרופיל הם רשומים בשם הרשמי של המוסד האקדמי).

מיתוג הפרופיל:

אחד הדברים שמייחדים את דף האוניברסיטה, היא האפשרות לייצר מעין מעקב “מותגי”, באמצעות הפרופיל האישי. הפרופיל האישי בלינקדאין משמש כיום כאחד כגורמי המיתוג האישי הקיימים ברשתות החברתיות. בסקציה הקרויה Education בפרופיל האישי ברגע שנכתוב את השם התקני למוסד האקדמי לו אנו משויכים (בוגרים, סטודנטים או חברי סגל) אוטומטית בלחיצה על הקישור נגיע לדף האוניברסיטה (כמובן כל עוד הדף קיים(

בתוך דף האוניברסיטה יש מעין מסד נתונים המחלק את כל מי שרשם בפרופיל שהוא בוגר או סטודנט באותו מוסד לשמות החברות והתפקיד בו הוא עובד ואף לאזור המגורים אותו ציין בפרופיל. בצורה זו ניתן לסקור את רשת הנטוורקינג הפוטנציאלית שלנו ממקור אחד.

כניסה ל-EDU

כבר בסרגל הראשי דאגו אנשי הUX של לינקדאין לייצר לינק מתחת ל-טאב Interest לקישור לפיצ’ר של ה Universities ומשם נגלל “עולם חדש ומופלא”. כל משתמש בהתאם להיכן שכתב בפרופיל יכול לצפות גם בהצעות עבודה הרלוונטיות לאנשים שלומדים או בוגרי אותו מוסד, לוודא מיהם הסטודנטים החברים שלו בלינקדאין והחברים שלהם וכנ”ל לגבי בוגרים.

קהילות פתוחות וסגורות

כחלוץ בתחום השיווק והפרסום ברשת החברתית עסקית לינקדאין, העבודה עם הקריה האקדמית אונו, משמעה יצירת קהילות נטוורקינג פתוחות ולעיתים גם סגורות.

אחד מסימני ההיכר המזוהים עם לינקדאין הם יצירת מועדוני חברים או מועדונים מקצועיים על בסיס מכנה משותף. יחד עם הקריה האקדמית הגדרנו קהילה סגורה לבכירים בתחומי השיווק והמכירות. מטרת הקבוצה היא ייצור נטוורקינג מובהק ורק מי שרלוונטי מקבל מראש הזמנה באופן פרטי. התוכן שרץ בקבוצה כזו הוא הזמנות פרטיות לכנסים רלוונטיים, מידע מקצועי ואיכותי, “כנסים וירטואליים”, הצעות עבודה דיסקרטיות ועוד.

לינקדאין בהחלט הולכת רחוק עם הרחבת הקהל הרלוונטי והצערת הגיל. החוכמה בהקמת דפי האוניברסיטה הם שבגיבוש המהלך נוצרים שני דברים עיקריים:

  1. עידוד בהון אנושי, כזה שיתרגם את עצמו להון אמיתי : קהל צעיר ותפרן שיהפוך לקהל קרייאיסטי ואמיד
  2. חיבור בין השכבות על בסיס מכנה משותף

זיו שיינפלד הוא מנכ”ל חברת Z Digital Houseבית לשיווק דיגיטלי וחברתי. שיינפלד מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, כתיבה שיווקית, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. הוא בעל MBA מהקריה האקדמית אונו. לדף הפייסבוקלחצו כאן

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן