יצירות עוצרות נשימה שמתחבאות בצללים

פטיו סוככים היא חברה מקצועית להצללה. מאז שהקומה, החברה מספקת ללקוחותיה המרוצים פתרונות הצללה בכל הסוגים והגדלים – החך מסוככים קטנים, דרך מרקיזות מפוארת ועד לפרגולות חשמליות, לפטיו סוככים יש כל מה שאתם צריכים כדי להיות בטוחים מהשמש.

אחד הז’אנרים הפופולריים של אומנות מודרנית הוא אומנות הפרספקטיבה; יצירות אומנות שצפייה בהן מהזווית הנכונה חושפת את הנסתר. דוגמה פופולרית ומוכרת לזה היא עטיפת הדיסק The Blueprint III של ג’י-Z, שמציגה חלל ריק ולבן עם שלושה קווים מרחפים במרכזו – בעוד שהקווים המרחפים נראים כאילו הם תוצאה של שימוש בתוכנה דיגיטלית, הם למעשה אשלייה פיזית שנוצרה ביד אומן. אפשר לראות את היצירה והאשלייה בסרטון הבא:

ביצירה הזאת חשפו את החדר הלבן לאור מלא, העלימו את כל הצללים בו וכך נשארה רק האשליה. אבל לא כל האמנים עובדים באור מלא – יש כאלו שאת היצירות שלהם אפשר לראות רק כשהאור מאיר מהכיוון הנכון, ומטיל את הצל הנכון. שלושה אמנים האלו מוצגים כאן לפניכם.

תאודסיו סקטיו אאורה

במבט ראשון, היצירות של תאודסיו סקטיו אאורה נראות כמו יצירת אבסטרקטיות, ערימות כמעט אקראיות של חוטי מתכת שהותכו ביחד והפכו למעיין גוש מתכת זיזי, מבלבל ומאיים. אבל כשמאירים עליהן מהכיוון הנכון מתגלה האמת – אאורה מפסל בצללים, ויוצר יצירות עוצרות נשימה.

אאורה הוא אמן יווני במקור, שעובד במדיומים שונים. את סגנון הצללים שלו הוא אימץ בנוסף ליצירות מבוססות מתכת אחרות, ורבות מיצירותיו מהדהדות יצירות של פיקאסו, דה-וינצ’י ומיכאלנג’לו.

מקור

קומי יאמשיטה

קומי יאמשיטה היא אמנית יפנית שאוהבת יצירות ניידות, קטנות ואלגנטיות – החיבה הזאת לניידות ולחללים חסרים דחפה אותה להשתמש בצללים כחלק מרכזי מהיצירה שלה. אמנות הצללים של יומי קאמשיטה מחברת בין צל לעולם הפיזי, ובונה מבנים עדינים וקסומים, שאפשר לשנע בקלות. הניסיון להפוך מאות פיסות קטנות ליצירה אחידה משול בעינה ליוונים שצפו בכוכבים, וחיברו אותם בדימיונם לתמונות של אלים.

היצירות של יאמשיטה משחקות על המרחב בין החסר והנוכח ומעודדות את הצופה להסתכל על החלל שבו הוא נמצא בצורה שונה מהרגיל – בשביל יאמשיטה, החלקים החסרים, הנעלמים של כל יצירה חשובים בדיוק כמו, אם לא יותר, מהחלקים הנוכחים.

מקור

לארי קאגן

“אנחנו מודעים לצללים מסביבנו כל הזמן, אבל הם תמיד נמצאים בשולי התודעה – אנחנו אף פעם לא באמת מסתכלים עליהם” – כך פותח לארי קאגן את עמוד האודות הקצר שלו. האומנות שלו מנסה לגרום לצופים להסתכל על הדברים שמהם הם לרוב מתעלמים, להכריח אותם להכיר בקיומו של הצל ולהגיב לו.

עם השנים, קאגן העביר יותר ויותר מהאומנות שלו אל הצללים, והיום אפשר לראות שחלקה המרכזי קיים רק בתאורה הנכונה.

מקור

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן