אירוניה: כשכולם משתפים את הסרטון הבא

Look Up, סרטון “ספוקן וורד”, לדור המקוון, אירוני במיוחד, מבלי להתכוון, כשהוא הופך ויראלי ברשתות החברתיות.

“המדיה אותה אנחנו מכנים ‘חברתית’ היא הכל מלבד להיות כזו. כאשר אנחנו פותחים את המחשבים אנו טורקים את הדלתות…דור של טלפונים חכמים ואנשים טיפשים”.

הסרטון, שנכתב, מבוצע ומבוים על ידי גארי טורק, פורט על נימים שהורים רבים יזדהו עמם: ילדים גדלים בעולם מחובר, בו אינם משחקים בחוץ ומתקשרים עם חברים דרך מתווכים בלבד: סמרטפונים, משחקים מקוונים וווטסאפ.

אפשר להבין ולהזדהות כמובן, אלא שהטענה היא כי מבין השורות מבצבצות רגשות אשמה ועימות בין דורי. אשמה של דור שעסוק בקריירה שלו ולא מקדיש די זמן לילדיו, והנחה מובלעת בעייתית של דור זה שהילדות שלו, נטולת הטכנולוגיה וערוצי התקשורת המרובים, הייתה מאושרת יותר מזו של ילדיו. ואם קוראים היטב אפשר גם לזהות שם חשש של דור להיות פחות רלוונטי ולהישאר מאחור ולנשום אבק של דור תזזיתי שדוהר קדימה, חמוש בגאדג’טים ולא סופר את קודמו ממטר.

האמת היא שהיבבה הזו מאוסה. Look Up מתבסס על קלישאות ויומרנות. הוא מניח שהרחובות התרוקנו מאדם וכי בחסות המדיה החברתית לא נוצרו אינספור קשרים אנושיים חמים ואמיתיים לכל דבר. יש לא מעט דוגמאות שיוכיחו אחרת. היכן אם לא ברשתות חברתיות קבוצת אנשים יכולה לחלוק את המרמור שלה ולמצוא נחמה והזדהות זה עם זה? הוויראליות של Lookup כמשל.

דרך Petflow.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן