טרה מכחישה את הדיווח כי בגבינות הצהובות שלה שאריות חומרים משמרים

טרה מכחישה את הדיווח לפיו הגבינות שלה לא מכילות חומרים משמרים.
על פי פרסום “ידיעות אחרונות” אתמול (ג’), הבטחות החברה לא מקוימות באופן מלא. מצד אחד, טרה הוציאה את החומר המשמר הקלאסי מהמוצרים שלה, בעוד המתחרות ממשיכות להשתמש בכמויות גדולות יחסית של חומרים משמרים. בפרסום נטען, כי בתהליך הייצור של טרה נעשה שימוש בחומר שעשוי להשאיר בגבינה הסופית עקבות של חומר משמר.

טרה השקיעה חצי מיליארד שקל במחלבה החדשה המתקדמת באיזור התעשייה נעם שבנתיבות והוסיפה לכל מוצריה תווית שבה נכתב באופן מובלט: “ללא חומר משמר”. בעמוד הפייסבוק של החברה מבטיחים שהמוצרים הם ללא חומרים משמרים, וההמחלבה כולה נקייה מהם.”נעם”, הגבינה הצהובה של טרה “ללא חומרים משמרים”, הפכה בתקופה האחרונה לשחקנית דומיננטית בשוק, לאחר שנים בהן הובילה אותו “תנובה”. נהתח השוק של טרה גדל בתחום הגבינות הצהובות מ־3% לכ־12%. הקמפיין הוכתר כהצלחה מסחררת.

אלא שעל פי “ידיעות אחרונות”, בשנה האחרונה הגיעו למחלבה החדשה של טרה משלוחים שכללו חומר משמר. מי שעמדה מאחוריהם היא חברת דיפריס מתל־אביב. דיפריס משמשת יבואנית של חברת DSL ההולנדית, המייצרת בין השאר אנזימים לשוק הגבינות העולמי. החומר שסופק על ידי דיפריס למחלבה הוא חומר מגבן (מסייע בהפיכת חלב לגבינה) בשם מקסירן 600, ובתוכו נמצא חומר משמר בשם סודיום בנזואט, המופיע בדרך כלל על מוצרים בסימון E211.

סודיום בנזואט, חומר משמר שמדכא התפתחות של בקטריות במזון ומונע צמיחת פטריות, משולב במשקאות מוגזים, בריבות, ברטבים ובחמוצים שונים. ניתן למצוא אותו גם בכמויות קטנות במוצרים טבעיים כגון חמוציות, פירות יבשים וקינמון. כמה מחקרים מצביעים על בעיות בריאותיות בסודיום בנזואט, וכן הוא ידוע כגורם אפשרי לאלרגיה. למרות זאת, הדיווח מציין, כי הכמויות הנמצאות בגבינות של טרה הן נמוכות ביותר, כך שבכל מקרה לא נשקפת ממנו כל סכנה בריאותית.

מדובר בשאלה ששווה הרבה כסף: האם טרה רשאית להכריז על מוצריה כנקיים מחומר משמר? “מזון לא יסומן במילים ‘בלא’ זולת אם המזון אמנם אינו מכיל את תוסף המזון”, נכתב בתקנות בריאות הציבור (מזון ותוספי מזון). לעניין הזה יש התייחסות גם בתקן הישראלי 1145 של מכון התקנים שעוסק בסימון מזון ארוז. “הכינוי ‘ללא’ מציין היעדר החומר במוצר המזון שמטבעו אינו מכיל את הרכיב”, נכתב בתקן. יוצאים מן הכלל הם כולסטרול, נתרן ושומן, שלגביהם ניתן לכתוב “ללא” עד רמת ריכוז מסוימת. לגבי חומר משמר, לא ננקבה כמות מקסימום.

לפי הבדיקה, מדובר בארבעה משלוחים של מקסירן 600 – במשקל כולל של מספר טונות, אם כי כמות החומר המשמר בגבינה המגיעה לצרכן היא מזערית – 2 ל־10 מיליון בערך. מכיוון שמדובר בכמויות כל כך קטנות גם לא ניתן למצוא שרידים של החומר המשמר בבדיקות מעבדה. לשם השוואה, בגבינות של המתחרות לטרה יש חומר משמר בכמויות גדולות יותר, שמטרתו לשמור על הגבינה מפני עובשים ופטריות. מטרה נמסר ל”ידיעות”: “במוצרי החברה אין חומרים משמרים, והחברה נוקטת בכל הצעדים הנדרשים על מנת לוודא שאכן לא יהיו חומרים משמרים במוצרינו”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן