עותקים קבורים של משחק ET המיתולוגי לאטארי 2600 נמצאו בחולות ניו מקסיקו

צוות חפירה הצליח לחשוף אמש אוצר אבוד מתחת לחולות באחת המזבלות הישנות של ניו-מקסיקו: מיליוני קלטות ישנות של משחקים לקונסולת ה”אטארי 2600″.

הצוות ידע מה הוא מחפש. הוא יצא לאיזור בעקבות אגדה אורבנית ישנה, לפיה חברת אטארי קברה כמויות עצומות של משחקים שכשלו במכירות. זה היה בתחילת שנות ה-80′, ורק עכשיו האגדה הזו אומתה. את החפירה מימנה מיקרוסופט, במסגרת סרט דוקומנטרי העוסק באטארי.

רוב הקלטות שנקברו במזבלה הם של המשחק E.T. the Extra-Terrestrial, שנחשב אחד המשחקים הגרועים בהסטוריה של כל תעשיית משחקי המחשב. המשחק, שנוצר לפי סרט הקולנוע הקלאסי של סטיבן ספילברג, היה כל כך רע עד שרבים מתייחסים אליו כסיבה שתעשיית המשחקים הגיעה אל סף פשיטת רגל בשנות ה-80 (בסופו של דבר היתה זו נינטנדו היפנית שהצליחה את התעשייה בזכות מריו השרברב).

בזמנו, אטארי ציפתה שהמשחק יצליח למכור מיליוני יחידות, והדפיסה עותקים רבים מדי של הקלטות. כשהצרכנים הבינו כמה גרוע המוצר הם לא הסכימו לקנות אותו – וכך אטארי נתקעה עם מיליוני קלטות ללא שימוש, אותן היא נאלצה בסופו של דבר לזרוק באתר לפסולת תעשייתית. בנוסף לעותקים של E.T, צוות הצילום מצא בקרקע גם בקרי משחק ישנים וגם עותקים של משחקים אחרים, ביניהם Space Invaders, Centipede ועוד.

הסרט עבורו נערכו החפירות, Atari: Game Over, צפוי לצאת בהמשך השנה בלעדית לבעלי קונסולות המשחק של מיקרוסופט, ה-Xbox 360 וה-Xbox One.

דרך Gamespot. תודה לאסף מגדיש

תמונות: יח”צ מיקרוסופט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן